کد خبر: ۲۹۳۱۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۰

اتوبوس برقی بنز در برزیل

شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز قرار است مونتاژ اولین اتوبوس برقی خود را در برزیل بین نوامبر تا دسامبر آغاز کند زیرا تقاضا در بزرگ­ترین اقتصاد آمریکای لاتین رشد می­ کند.

به گزارش «نبض فناوری»، والتر باربوسا، مدیر فروش و بازاریابی اتوبوس این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۴ تقاضا برای اتوبوس های برقی در برزیل به ۳۰۰۰ وسیله نقلیه برسد که فراتر از ۱۰۰۰ اتوبوس در سال ۲۰۲۳ است. انتظار می رود مرسدس بنز به شرکت بی وای دی مستقر در چین و برخی واردکنندگان داخلی در بازار برزیل بپیوندد.

بسیاری از وسایل نقلیه در سائوپائولو به کار گرفته می شوند زیرا این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ صاحب ۲۶۰۰ اتوبوس برقی شود.

باربوسا گفت که اتوبوس برقی با ۸۴ سرنشین مرسدس بنز EO۵۰۰U نام دارد و برد ۲۵۰ کیلومتری دارد و ۱۸.۶۲ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

این خودرو به دو موتور مجهز خواهد بود که شارژ مجدد آن بین ۲.۵ تا ۳ ساعت طول می کشد. مرسدس بنز هزینه این اتوبوس برقی را فاش نکرد اما گفت که انتظار می‌رود قیمت‌ها ۳ تا ۳.۵ برابر بیشتر از اتوبوس‌های معمولی با سوخت دیزل باشد.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به بازار کلی اتوبوس در برزیل، مرسدس بنز گفت که فروش کل در سال جاری به ۱۷ هزار تا ۲۱ هزار دستگاه می‌رسد، البته به این موضوع بستگی دارد که شرکت‌ها چگونه کمبود مداوم قطعات خودرو را مدیریت می کنند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی