کد خبر: ۲۹۳۹۴
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

باری که گوگل پلی روی دوش توسعه دهندگان گذاشت

گوگل پلی برای پنهان کردن مجوزهای برنامه، مسئولیت جمع آوری داده ها را بر عهده توسعه دهندگان می گذارد.

به گزارش «نبض فناوری»، گوگل اعلام کرد وقتی از مغایرت بین رفتار برنامه و اعلان کاربر آگاه شود، ممکن است اقدامات مناسب از جمله اقدامات اجرایی را انجام دهد. این تغییر خط ‌مشی در بخش جدید امنیت داده در فروشگاه گوگل پلی مشاهده شده است، که مشابه iOS 14 اپل است که فهرستی از ملاحظات حفظ حریم خصوصی توسط توسعه‌دهندگان را نشان می‌دهد.

در این خط ‌مشی جدید آمده است: «شما به تنهایی مسئول اعلام‌های کامل و دقیق در فهرست فروشگاه برنامه‌تان در گوگل پلی هستید». این غول فناوری در بخش ایمنی داده افزود: «گوگل پلیبرنامه‌ها را در تمامی الزامات خط ‌مشی بررسی می‌کند؛ با این حال، ما نمی‌توانیم از طرف توسعه‌دهندگان درباره نحوه مدیریت داده‌های کاربران تصمیم‌گیری کنیم».

در اوایل سال جاری، فروشگاه گوگل پلی بخش جدیدی برای حفظ حریم خصوصی داده ها راه اندازی کرد که به برای افشای اطلاعاتی که برنامه هایشان جمع آوری می کند متکی است. گوگل برای اولین بار سال گذشته بخش جدید حفظ حریم خصوصی داده ها را معرفی کرد. گوگل گفت: فقط شما توسعه دهندگان تمام اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم ایمنی داده ها را دارید.

اپل اپ استور خط مشی مشابهی را برای برچسب‌های feed حفظ حریم خصوصی خود در نظر گرفته است و همچنین از توسعه دهندگان می‌خواهد که خلاصه‌های گزارش‌ شده به خود را در مورد شیوه‌های حریم خصوصی برنامه‌هایشان ارسال کنند.

ارسال نظرات
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی