کد خبر: ۲۹۴۰۷
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۷

لغو عرضه گلکسی S22 FE

به گزارش رسانه کره ای The Elec ، سامسونگ در مواجهه با مشکلات کمبود تراشه و تقاضای بیش از حد انتظار برای گوشی پرچمدار گلکسی اس 22 اولترا، توسعه مدل میان رده گلکسی اس 22 FE را متوقف کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، دلیل لغو سری گلکسی FE 2022 به دلیل این واقعیت نیست که گلکسی اس 21 FE دیرتر از حد معمول عرضه شد و در ژانویه امسال وارد بازار شد، بلکه به دلیل کمبود تراشه است.

سامسونگ رکورد فروش گلکسی اس 22 اولترا را پشت سر می گذارد و از آنجایی که مدل پرچمدارش از همان پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کند که قرار بود در گلکسی اس 22 FE وجود داشته باشد، کمبود چیپست مورد تقاضای کوالکام باعث شده است که S22 FE را لغو کند.

سامسونگ در ابتدا، قصد داشت 3 میلیون دستگاه گلکسی اس 22 FE تولید کند، زیرا سری Fan Edition به طور سنتی مورد استقبال بازار قرار می گیرد. با این حال، گلکسی اس 22 اولترا، به‌عنوان وارث مستقیم سری نوت سامسونگ، از توجه بی‌نظیری برخوردار است و برای اولین بار یک پرچمدار خط S را با قلم S Pen ترکیب می‌کند.

سامسونگ تاکنون بیش از 10 میلیون دستگاه گلکسی اس 22 اولترا را فروخته است، بنابراین اکنون که بیشتر از چیپست‌های اگزینوس از اسنپدراگون استفاده می‌کند، به هر تراشه تلفن پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، نیاز دارد.

بنابراین، سه میلیون پردازنده‌ای که قرار بود برای گلکسی اس 22 FE استفاده شوند، اکنون در گلکسی اس 22 اولترا قرار می‌گیرند.

این اقدام احتمالاً شایعاتی را توضیح دهد که سامسونگ برای فروشندگان پردازنده های دیگر مانند محبوب ترین چیپست های اندروید از مدیاتک، هم برای گلکسی اس 22 FE و هم برای سری گلکسی اس 23 است که در نهایت تصمیم به استفاده از اسنپدراگون و لغو S22 FE کرده است.

با این حال، نگران نباشید، زیرا سامسونگ به طور کامل از سری Fan Edition منصرف نشده است. این گزارش ادعا می کند که به سادگی 3 میلیون دستگاه برنامه ریزی شده برای عرضه Galaxy S22 FE را به عرضه Galaxy S23 FE در سال آینده به تعویق می اندازد، به این امید که کمبود تراشه Snapdragon 8 Gen 1 (یا به احتمال زیاد، Gen 2) برطرف شود.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی