کد خبر: ۲۹۴۱۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شکایت آمازون از ادمین گروه ها

آمازون ادمین هایی را که در پشت هزاران گروه بررسی جعلی فیسبوک قرار دارند را هدف شکایت قرار می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، آمازون علیه ادمین های بیش از 10000 گروه فیسبوک که می گوید که آن ها با وعده پول یا محصولات رایگان در ازای نظرات مثبت، بررسی های جعلی را برای محصولات در پلتفرم خود تسهیل می کنند. گفته می شود این گروه ها مسئول بررسی های جعلی در سراسر سایت های آمازون در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن هستند. تنها یکی از این گروه‌ها به نام «بررسی محصولات آمازون» بیش از 43000 عضو داشت.

این غول تجارت الکترونیک با بررسی های جعلی مشکل کاملاً مستندی دارد که با توجه به اینکه فروشندگان شخص ثالث سهم بیشتری از فروش را در پلتفرم آن تشکیل می دهند، شدیدتر شده است. آمازون در اکتبر 2016، بررسی های تشویقی را به طور رسمی ممنوع کرد، اما چهار سال بعد در سال 2020، تحقیقات فایننشال تایمز نشان داد که از ده بازبینی کننده برتر پلتفرم آن در بریتانیا، 9 مورد درگیر فعالیت های مشکوک هستند.

این غول تجارت الکترونیک سال‌هاست که با این بررسی‌های غیر معتبر مبارزه می‌کند و علیه کارگزارانی که به تسهیل آن‌ها کمک می‌کنند و همچنین فروشندگان آمازون که آنها را خریداری می‌کنند، اقدام قانونی انجام داده است. در بیانیه مطبوعاتی امروز، این شرکت می گوید که بیش از 12000 کارمند در سراسر جهان دارد که برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده در پلتفرم خود که شامل بررسی های جعلی است، تلاش می کنند، و می گوید که از سال 2020 بیش از 10،000 گروه بررسی جعلی را به متا گزارش کرده است.

آمازون می گوید از ترکیبی از «فناوری پیشرفته، محققان خبره و نظارت مستمر» برای شناسایی نظرات جعلی در سرویس خود استفاده می کند. در طول سال گذشته، صدها فروشنده را به دلیل نقض خط‌ مشی‌هایش از پلتفرم خود، از جمله برندهای محبوبی مانند RavPower و Aukey، اخراج کرده است. این شرکت می گوید که بیش از 200 میلیون بررسی جعلی مشکوک را در سال 2020 به طور فعال متوقف کرده است.

معاون رئیس بخش فروش خدمات آمازون گفت: «تیم‌های ما میلیون‌ها بررسی مشکوک را قبل از اینکه توسط مشتریان دیده شوند متوقف می‌کنند و این شکایت یک گام فراتر برای کشف عاملان فعال در رسانه‌های اجتماعی است.»

شرکت رسانه‌های اجتماعی متا نیز سیاست‌های خود را در برابر بررسی‌های جعلی تقویت می‌کند و تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا نیز در حال بررسی این مشکل است. آمازون خواستار همکاری بیشتر بین سازمان‌ها در بخش دولتی و خصوصی برای رسیدگی به این مشکل است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی