کد خبر: ۲۹۴۱۲
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰

لایحه سناتورهای آمریکایی برای احیای قانون بی طرفی شبکه

۲سناتور دموکرات آمریکایی مشغول نوشتن لایحه ای برای احیای قوانین بی طرفی شبکه هستند که شرکت های مخابراتی را از مسدود یا محدود کردن ترافیک اینترنت منع می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، ادوارد مارکی و ران وایدن تصمیم دارند لایحه مذکور را در تابستان سال جاری میلادی ارائه کنند. به گفته یک منبع آگاه، طبق این لایحه پهنای باند اینترنت تحت چتر سرویس های مخابراتی قرار می گیرد. این بدان معناست که تهیه کنندگان این سرویس مشمول قوانین و نظارت سختگیرانه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا قرار می گیرند.

دفتر سناتور مارکی در بیانیه ای اعلام کرد: پر واضح است که پهنای باند اینترنت اهمیت زیادی دارد، بنابراین کمیسیون فدرال ارتباطات باید این امر را منعکس کند تا بتواند با بازگرداندن قوانین بی طرفی شبکه به وظایف خود در قبال مردم عمل کند.

بیش از ۱۰ سال است که شرکت های مخابراتی که از تهیه کنندگان بزرگ اینترنت به حساب می آیند با تلاش ها برای بی طرفی شبکه مقابله می کنند. از سوی دیگر شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک قدرتمندانه از آن پشتیبانی می کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما قوانین بی طرفی شبکه را در سال ۲۰۱۵ اجرا کرد. این قوانین در سال ۲۰۱۷ و در دوران ریاست جمهور دونالد ترامپ ملغی شدند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی