کد خبر: ۲۹۴۲۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸

زخم‌پوش‌های پیشرفته مبتنی بر نانو سلولز در مسیر تجاری‌سازی

تولید زخم پوش‌های پیشرفته برای درمان زخم‌های سوختگی و دیابت محصول دانش محور یکی از شرکت‌های فناور است که بعد از انجام تست‌های لازم، مراحل دریافت مجوز از وزارت بهداشت را طی می‌کند و به گفته آنها در فاز اول این زخم‌پوش‌های پیشرفته برای سوختگی کاربرد خواهند داشت.

به گزارش «نبض فناوری»،مدیر عامل این شرکت فناور، امین رضایی؛ زمینه تولیدی این شرکت را نانوبایو مواد (مواد پیشرفته) دانست و گفت: ماسک زیبایی صورت و پد چشم که با کمک همگرایی فناوری‌های نانو و زیست فناوری تولید شده با اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود.

وی ماسک زیبایی صورت را یکی از محصولات این شرکت دانست که از نانوسلولز باکتریایی در ترکیب با مواد مفید برای سلامت و شادابی پوست ساخته شده است، اظهار کرد: ساختار نانوسلولز از جهاتی شبیه ساختار پوست است و از آنجایی که این ماسک آهسته رهش است، باعث می‌شود مواد مغذی، ویتامین‌ها، آب و مواد مفید دیگری که در این ماسک بارگذاری شده است، به صورت آهسته رهش به سلول‌های پوست برسد.

مدیرعامل این شرکت فناور تولید زخم‌پوش‌های مبتنی بر نانوسلولز را از دیگر محصولات دانش محور این شرکت نام برد و یادآور شد: نانو سلولزهای تولید شده در این شرکت از مواد قندی نظیر شکر و با استفاده از باکتری ساخته شده است و ما پس از تولید نانوسلولز به دنبال استفاده از این مواد در محصولات صنعتی بودیم و از آنجایی که زخم‌پوش‌ها بازار بسیار وسیعی دارند و نانوسلولز نیز در این زخم‌پوش‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد، به سراغ توسعه نوعی زخم‌پوش با کمک نانوسلولز رفتیم.

وی خاطر نشان کرد: زخم‌پوش‌های حاوی نانوسلولز تولید شده نوعی، زخم‌پوش‌های پیشرفته است که هم اثر حفاظتی دارند و هم به بهبود زخم کمک می‌کنند، به گونه‌ای که به تسریع رشد بافت آسیب‌ دیده کمک می‌کنند.

رضایی، زخم پوش‌های تولید شده را زخم‌پوش‌های پیشرفته توصیف کرد و یادآور شد: این محصول برای درمان زخم‌های خاص مانند سوختگی و دیابتی استفاده می‌شود.

به گفته وی این زخم پوش‌ها حاوی داروهای مختلفی است که بسته به نوع کاربرد، داروها به صورت آهسته رهش به موضع وارد خواهند ‌شد.

به گفته مدیر عامل این شرکت، اولین زخم پوش تولید شده در این شرکت تست‌های مورد نیاز را پاس کرده و در مرحله دریافت مجوزهاست‌.

رضایی اضافه کرد: این مجوز برای تولید زخم‌پوش‌های مبتنی بر نانو سلولز برای درمان سوختگی است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی