کد خبر: ۲۹۴۵۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۱

ثبت درآمد ۱۰۳ میلیارد تومانی تپسی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱

شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی، ۲۹ تیرماه گزارش کامل از صورت‌های مالی میاندوره‌ای سه ماهه، منتهی به خرداد ۱۴۰۱ را در سامانه کدال منتشر کرد که این گزارش بیانگر این است که تپسی در طی این مدت توانسته درآمد ۱۰۳ میلیارد تومانی را در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی به عنوان اولین استارت آپ، است که اخیرا وارد بازار سرمایه شده است و از همان بدو ورود نوید کسب سود بیشتر را به دلیل طرح‌های توسعه‌ای خود به سهامداران داده بود و با توجه به افزایش میزان فروش، این پیش بینی روند صعودی می‌تواند برای تپسی تداوم یابد.‌


می‌توان گفت؛ اهداف شرکت در سنوات آتی شرکت شامل توسعه جغرافیایی، برندینگ، توسعه بازار‌های موجود و شهر‌های اصلی و بهبود الگوریتم قیمت گذاری پویا و توزیع سفر و سایر برنامه‌های توسعه‌ای بوده است.


شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی با سرمایه ثبت شده ۱۱۷ میلیارد و ۵۲ میلیون تومانی در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ وارد بازار سرمایه ایران (فرابورس) شده است.


برهمین اساس شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی دیروز گزارش جدیدی از عملکرد خود را در حوزه میزان درآمد عملیاتی ناشی از فروش خدمات در دوره سه ماهه اول سال جاری منتشر کرد.


براساس این گزارش شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی در طی این مدت توانسته درآمد ۱۰۳ میلیارد تومانی را در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص دهد که این رقم در سه ماهه سال ۱۴۰۰ تقریبا به ۴۸ میلیارد تومان ثبت شده بود و با توجه این ارقام تپسی توانسته است در این بازده زمانی رشد ۴۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند.


همچنین در گزارش منتشر یافته از این شرکت با توجه به فروش سه ماهه ۱۰۳ میلیارد تومان این رقم در دوره مشابه سال ۹۹ نیز حدود ۱۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.


طبق این گزارش اطلاعات منتشر شده از این شرکت بیانگر این است که سود خالص تپسی برای دوره سه ماهه سال جاری ۱۹.۹۱۹ میلیارد تومان در حالیکه این رقم در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳.۰۱۰ میلیارد تومان بوده است که رشدی ۱۵ درصدی در کسب سود این شرکت از خود نشان می‌دهد.


بر اساس این گزارش میاندوره‌ای تپسی، برآوردی هم از درآمد ۹ ماهه سال جاری منتشر کرده است که این برآورد‌ها نشان می‌دهد تپسی در ۹ ماهه باقی مانده سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۷۶ میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده است که این درآمد از محل کلیه خدمات قابل ارائه این شرکت بورسی خواهد بود.


همچنین جمع دارایی‌های اعلامی در گزارش میاندوره‌ای تپسی ۴۲۳ میلیارد تومان بوده که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۷۸ میلیارد بوده است.


سود انباشته شرکت نیز در سه ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۷.۷۲۳ میلیون تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۴ درصدی در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای سه ماهه نشان می‌دهد.


خالص افزایش در موجودی نقدی شرکت تپسی در دوره سه ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۶۳.۵۳۴ میلیون تومان بوده در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱.۵۹۸ میلیون تومان و در کل سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳.۰۷۰ میلیون تومان بوده است که مقایسه این دوره‌ها در افزایش موجودی شرکت رقمی معادل ۳۸۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


تاثیر نماد تپسی در تغییرات نرخ ارز صفر درصد است و بر اساس این گزارش منتشر شده تپسی تاکنون هیچ گونه سرمایه گذاری در حوزه املاک، انجام نداده است.


همچنین نوع خدماتی که از تپسی در کدال منتشر شده اعم از کمیسیون دریافت از سفیران و یا رانندگان تپسی، سرویس‌های تلفنی و سایر خدمات در این حوزه است که رقم ۱۰۳ میلیارد تومان از محل کسب درآمد خدمات فوق الذکر بوده است که بر اساس این گزارش تنها میزان کمیسیون دریافتی از سفیران و درآمد حاصل از آن تا پایان سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۸ میلیارد تومان بوده است. بر مبنای این گزارش تپسی پیش بینی و براورد کرده است در ۹ ماهه باقی مانده سال ۱۴۰۱ فقط از کمیسون سفر، بیش از ۵۴۹ میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.


لازم به ذکر است که مجموع تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها (مانده اول دوره تسهیلات ارزی و ریالی) ۶۵.۴۲۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین منابع تامین نقدینگی شرکت در سال ۱۴۰۱ عمدتا از محل درآمد فروش خدمات شرکت و افزایش سرمایه و استقراض از سیستم بانکی با کمترین نرخ بهره تعیین شده است.


این گزارش میاندوره‌ای تپسی بیانگر این است که توسعه جغرافیایی در حدود ۲۰ شهر جدید و افزایش عمق بازار در شهر‌های فعلی با هزینه برآورد ریالی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است که پیش بینی درصد پیشرفت آن تا پایان سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۸۰ درصد رشد در این گزارش عملکرد سه ماهه تپسی عنوان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی