کد خبر: ۲۹۴۵۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

وعده ایلان ماسک به دوستداران خودرو

ایلان ماسک اشاره می کند که وجود خودروی خودران کامل امسال محقق می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، تسلا برای اولین بار در سال 2020 آزمایش نرم افزار خودرانی کامل خود را آغاز کرد و به مالکان منتخب این امکان را می داد تا به این سرویس ارتقاء پیدا کنند و اکنون متوجه شده ایم که این وسایل نقلیه بیش از 35 میلیون مایل را در کمتر از دو سال پیموده اند. علاوه بر این، این داده‌ها به مدیر عامل، ایلان ماسک اطمینان داده است که این شرکت می‌تواند «در سال جاری رانندگی کامل خود را اجرا کند».

طی گزارش مالی سه ماهه دوم 2022 تسلا، این هفته، این شرکت برای اولین بار این اطلاعات را به اشتراک گذاشت.

ایلان ماسک گفت: ما اکنون نسخه بتای خودروی تمام خودران خود را با قابلیت رانندگی در خیابان های شهر برای بیش از 100000 مالک اجرا کرده ایم. آنها از توانایی سیستم بسیار راضی هستند و ما هر هفته به بهبود آن ادامه خواهیم داد. اکنون بیش از 35 میلیون مایل را با خودروی تمام خودران بتا رانندگی کرده ایم.

در حال حاضر، نرم‌افزار «خودران کامل» تسلا در رانندگی خودران سطح 2 در نظر گرفته می‌شود. این به این دلیل است که یک راننده هنوز باید توجه زیادی داشته باشد و هر لحظه آماده باشد که فرمان را در دست بگیرد. برای مثال، تاکسی‌های خودران Waymo و Cruise سطح ۴ هستند و راننده انسانی ندارند.

 

تسلا در اوایل سال جاری قیمت نرم افزار خودروی تمام خودران خود را به 12000 دلار افزایش داد و ما می شنویم که افزایش قیمت دیگری در راه است. ماسک معتقد است که این نرم افزار قوی‌ترین مزیت رقابتی تسلا نسبت به رقبای خود خواهد بود. ماسک بر این باور است که FSD با توجه به پتانسیل‌های آینده آن هنوز هم با این قیمت یک معامله است.

مدیرعامل صراحتا قبلاً گفته بود که این شرکت محدودیت‌های ایمنی را در نسخه بتای Full Self-Driving کاهش خواهد داد و امیدوار است تا پایان سال 2022 بیش از یک میلیون کاربر داشته باشد.

با این حال، اکنون او می‌گوید که این داده‌ها می‌تواند به شرکت در حل «خودرانی کامل» در سال جاری کمک کند.

ماسک گفت:«من بسیار مطمئن هستم که ما رانندگی کامل خودران را حل خواهیم کرد و به نظر می رسد امسال باشد.»

این اولین باری نیست که چنین ادعای جسورانه ای را از ایلان ماسک می شنویم.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی