کد خبر: ۲۹۵۱۱
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اولین ارز دیجیتال چه بود؟

رمزارزها قبل از بیت کوین وجود داشتند، اما تا چند سال پس از معرفی آن در سال 2009 مورد توجه عموم قرار نگرفتند.

به گزارش «نبض فناوری»،  اولین ارز رمزنگاری شده eCash بود که توسط شرکت DigiCash در سال 1990 توسعه یافت. مفهوم و شرکت توسط رمزنگار دیوید چاوم ایجاد شد. در سال 1983 مقاله ای با عنوان "امضاهای کور برای پرداخت های غیرقابل ردیابی" منتشر کرد.

چندین تلاش دیگر در نهایت منجر به ایجاد بیت کوین شد، اما بیش از 20 سال طول کشید تا به ارز دیجیتال محبوب امروزی تبدیل شود.

eCash، B-money، Bit Gold و Hashcash در ایجاد بیت کوین بسیار تاثیرگذار بودند.

در سال 1983، دیوید چاوم، رمزنگار آمریکایی، نوعی پول نقد الکترونیکی را پیشنهاد کرد. این یک ارز رمزی بود که تصور می کرد بین افراد به صورت ایمن و خصوصی منتقل می شود.

چاوم به اصطلاح "فرمول کور" را برای رمزگذاری اطلاعات ارسال شده بین افراد ایجاد کرد. بنابراین، کش می تواند به طور ایمن بین افراد منتقل شود و دارای امضای اصالت و قابلیت تغییر بدون قابلیت ردیابی باشد.

چاوم دیجی کش را تأسیس کرد تا چندین سال بعد با ایجاد اولین پول الکترونیکی رمزنگاری شده به نام eCash، مفهوم خود را عملی کند. اگرچه DigiCash در سال 1998 ورشکست شد، ایده های این شرکت و برخی از فرمول ها و ابزارهای رمزگذاری آن نقش مهمی در توسعه ارزهای دیجیتال بعدی ایفا کردند.

اولین چیزی که با کریپتو خریداری شد چه بود؟

اولین خرید ارز دیجیتال برای دو پیتزا در سال 2010 بود. کاربر 10000 بیت کوین یا حدود 222 میلیون دلار به قیمت های سال 2022 پرداخت کرد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و پیشنهادات اولیه سکه ("ICO") بسیار پرخطر و سوداگرانه است و این مقاله توصیه‌ای توسط نبض فناوری یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا ICO نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی