کد خبر: ۲۹۵۷۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

روسیه گوگل را جریمه کرد

روسیه گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابت 34 میلیون دلار جریمه می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رگولاتور روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که ناظر رقابت روسیه، گوگل آلفابت را به دلیل سوء استفاده از موقعیت مسلط خود، 2 میلیارد روبل (34.2 میلیون دلار) جریمه کرد.

این تصمیم جدیدترین جریمه چند میلیون دلاری به عنوان بخشی از کمپین قاطعانه فزاینده مسکو علیه شرکت های فناوری خارجی است.

سرویس ضد انحصار فدرال (FAS) بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که این شرکت از موقعیت غالب خود در بازار خدمات میزبانی ویدیوی یوتیوب سوء استفاده کرده است.

گوگل در بیانیه ای به رویترز گفت: ما متن تصمیم رسمی را برای تعیین گام های بعدی خود مطالعه خواهیم کرد.

گوگل باید این جریمه را ظرف دو ماه پس از اجرایی شدن آن بپردازد.

روسیه در ماه‌های اخیر زیرمجموعه روسی گوگل را با جریمه‌های متعددی محکوم کرده است. هفته گذشته، دادگاه به دلیل امتناع مکرر از حذف محتوایی که روسیه غیرقانونی می‌داند، مانند «اخبار جعلی» در مورد تهاجم روسیه به اوکراین، دادگاهی را به پرداخت 21.1 میلیارد روبل (358.7 میلیون دلار) محکوم کرد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین مسکو حملات خود را به شرکت‌های فناوری غربی در داخل تسریع بخشیده است تا کنترل بیشتری بر فضای آنلاین داشته باشد، از جمله از طریق حمایت از بازیگران داخلی برای بیرون راندن رقبای غربی‌شان.

یوتیوب که رسانه های دولتی روسیه را در سطح جهان مسدود کرده است، تحت فشار شدید تنظیم کننده ارتباطات روسیه و سیاستمداران قرار دارد.

گوگل در اوایل ماه مارس فروش تبلیغات آنلاین را در روسیه متوقف کرد اما برخی از خدمات رایگان را در دسترس نگه داشته است. شعبه روسی آن پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات رسمی و غیرممکن شدن پرداخت حقوق به کارکنان و فروشندگان، رسماً اعلام ورشکستگی کرد.

برچسب ها: روسیه گوگل جریمه
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی