کد خبر: ۲۹۵۹۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵

مقایسه هوش مصنوعی با سلاح هسته ای

مدیر عامل سابق گوگل در کنفرانس امنیتی، هوش مصنوعی را با سلاح های هسته ای مقایسه کرد.

به گزارش «نبض فناوری»،  مدیر عامل سابق گوگل خواستار این شد که فناوری با ارزش‌های افرادی که به آنها خدمت می‌کند مطابقت داشته باشد و بین هوش مصنوعی و سلاح‌های هسته‌ای مقایسه کرد.

اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل اخیرا هوش مصنوعی (AI) را با سلاح های هسته ای مقایسه کرده است. آقای اشمیت در سخنرانی روز جمعه در انجمن امنیتی آسپن درباره نقش خود در گوگل و تحولاتی که 20 سال پیش در حال رخ دادن بود صحبت کرد.

او خواستار این شد که فناوری مطابق با اخلاق و مردمی باشد که به آنها خدمت می کند و مقایسه ای بین هوش مصنوعی و سلاح های هسته ای انجام داد.

اشمیت آینده ای نزدیک را تصور می کرد که در آن ایالات متحده و چین نیاز به مذاکره بر سر توافقنامه هوش مصنوعی خواهند داشت. وی گفت: «در دهه‌های 50 و 60، ما در نهایت دنیایی را ایجاد کردیم که در آن قانون «غافلگیرکننده» در مورد آزمایش‌های هسته‌ای وجود داشت و در نهایت آن‌ها ممنوع شدند.

اشمیت نگران است که هیچ سیستمی برای نحوه توسعه یا استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد و به احتمال بسیار واقعی افزایش استفاده مضر از هوش مصنوعی منجر شود.

قابل ذکر است که قابلیت‌های هوش مصنوعی قبلاً در طول سال‌ها بارها بیان شده است. به گزارش ایندیپندنت، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اظهار داشت که هوش مصنوعی به احتمال زیاد تهدیدی برای انسان است. اخیراً، گوگل یک مهندس نرم افزار را اخراج کرد که مدعی بود هوش مصنوعی آن خودآگاه و حساس شده است.

با این حال، کارشناسان توضیح داده اند که موضوع هوش مصنوعی این است که برای چه چیزی آموزش دیده و چگونه توسط انسان ها استفاده می شود. به این معنی که اگر الگوریتم‌هایی که این سیستم‌ها را آموزش می‌دهند مبتنی بر داده‌های ناقص باشند، نتایج آن را منعکس خواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
توضیحات ی در مورد نحوه کارکرد و ساخت هوش مصنوعی دهید
1
1
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی