کد خبر: ۲۹۶۰۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۲

پایان همکاری نوکیا با یار دیرینه

نوکیا به یکی از قدیمی ترین همکاری های خود در زمینه گوشی های هوشمند پایان داد.

به گزارش «نبض فناوری»،  یکی از بزرگترین همکاری‌های دوربین گوشی‌های هوشمند که می‌توان گفت پیشگام این صنعت بود، اکنون به پایان رسیده است. نوکیا به همکاری خود با شرکت آلمانی کارل زایس پایان داد. بنابراین، اکنون دیگر برند زایس را در گوشی های نوکیا پیدا نخواهید کرد.

همکاری نوکیا و زایس بیش از یک دهه پیش آغاز شد. ما در سری N و Pureview نوکیا اپتیک‌های مارک زایس را دیدیم.

HMD Global (شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال اُوی سال ۲۰۱۶ در فنلاند تأسیس شد. این شرکت حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال از مایکروسافت موبایل خریداری کرد.)در طول سال‌ها تعداد زیادی گوشی هوشمند نوکیا را عرضه کرد، اما هیچ‌کدام از آنها نتوانستند به اندازه گوشی‌های قبلی نوکیا با برند زایس، به‌ویژه PureView، تأثیر بگذارند. در همین حال، گوشی‌های سونی و ویوو با برند زایس بسیار جلوتر از گوشی‌های نوکیا بودند.

آخرین گوشی هوشمند HMD که با نام تجاری زایس عرضه شد، نوکیا XR20 بود که در جولای سال گذشته عرضه شد. ظاهراً این شراکت سال گذشته نیز به پایان رسیده است. HMD Global در بیانیه‌ای برای نشریه NokiaMob می‌گوید که هر دو شرکت متقابلا توافق کردند که «مشارکت غیر انحصاری» خود را بیشتر دنبال نکنند.

در چند سال گذشته، شاهد بودیم که برخی از شرکت‌ها با قولی برای بهبود بیشتر تصاویر گوشی‌های هوشمند گرد هم آمدند، در حالی که برخی از آنها نیز راه خود را از هم جدا کردند. هواوی به همکاری خود با لایکا پایان داد، در حالی که شیائومی رابطه خود را با لایکا در سال جاری آغاز کرد. در همین حال، OnePlus نیز با Hasselblad شریک شد. پایان همکاری نوکیا و زایس پایان یکی از طولانی ترین همکاری ها در این صنعت است، و ما نمی دانیم که نوکیا HMD از اینجا به کجا می رود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی