کد خبر: ۲۹۶۰۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳

۴ راهکار افزایش امنیت دامنه

نام دامنه به عنوان یک آدرس برای وب سایت شرکت شما عمل می‌کند. از آنجایی که نام‌های دامنه نقش اصلی در ارتباط کسب و کار شما با مشتریان در سراسر وب دارند، جای تعجب نیست که امنیت دامنه پس از ثبت دامنه مهمترین نقش را دارد

نام دامنه به عنوان یک آدرس برای وب سایت شرکت شما عمل می‌کند. از آنجایی که نام‌های دامنه نقش اصلی در ارتباط کسب و کار شما با مشتریان در سراسر وب دارند، جای تعجب نیست که امنیت دامنه پس از ثبت دامنه مهمترین نقش را دارد چرا که دشمنان سایبری به طور فزاینده‌ای حملاتی را به کار می‌گیرند که سعی در ربودن نام دامنه شرکت‌ها، دستکاری درخواست‌های سیستم نام دامنه (DNS) یا کلاهبرداری از مشتریان با جعل و کلاهبرداری دارند. در این مقاله شما را با راهکارهای افزایش امنیت دامنه آشنا خواهیم کرد.

چرا ایمنی دامنه اهمیت دارد؟

۴ راهکار افزایش امنیت دامنه

ایمنی دامنه، عملی برای اجرای اقدامات امنیتی، کنترل‌ها و فناوری‌هایی است که از نام دامنه شرکت شما در برابر تهدیدات سایبری مخرب محافظت می‌کند.

یک رویکرد جامع برای امنیت دامنه باید چند وجهی باشد و همه چیز را از ثبت نام دامنه و کنترل‌های دسترسی گرفته تا امنیت DNS، رمزگذاری، احراز هویت ایمیل و نظارت بر دامنه را پوشش دهد.

همچنین یک رویکرد قوی برای ایمنی دامنه می‌تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دشمنان دیجیتال به دامنه شرکت شما، ربودن درخواست‌های DNS به دامنه شما، یا اجرای موفقیت‌آمیز حملات جعل دامنه/ایمیل کمک کند.

اهمیت ایمنی دامنه در تناسب مستقیم با تنوع و تأثیر بالقوه حملات سایبری است که علیه دامنه‌های شرکت توسط بازیگران تهدید دیجیتال انجام می‌شود. به عنوان مثال، دامنه‌ای که با DNSSEC محافظت نمی‌شود، در معرض حمله قرار می‌گیرد.

روش‌های افزایش امنیت دامنه

۴ راهکار افزایش امنیت دامنه

۱.پسوندهای امنیتی سیستم نام دامنه (DNSSEC)

امروزه تهدیدات آنلاین زیادی وجود دارد و حملات DNS یکی از آنهاست. نام‌های دامنه‌ای که با DNSSEC محافظت نمی‌شوند، در معرض حمله قرار می‌گیرند، که می‌تواند به راحتی باعث شود بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های جعلی لینک دهند.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم DNSSEC را برای نام(های) دامنه خود فعال کنید تا پاسخ‌های DNS شما تأیید شود و سوابق DNS شما جعل نشود.

۲.قفل رجیسترر

اولین قدم برای تقویت ایمنی دامنه شما باید همیشه انتخاب یک ثبت کننده نام دامنه معتبر با اعتبار از اپراتورهای رجیستری و شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص داده شده (ICANN) باشد. حتی بهتر از آن، یک ثبت‌کننده را انتخاب کنید که بتواند سرمایه‌گذاری و تخصص در امنیت سایبری، از جمله کنترل‌ها، فرآیندها، فناوری‌ها و آموزش کارکنان را نشان دهد.

Domain Locks یک نام دامنه را قفل می‌کند تا بدون اجازه ثبت کننده قابل انتقال یا تغییر نباشد. ثبت‌کننده باید قبل از ایجاد تغییرات، دامنه را باز کند. در قفل رجیسترر همانطور که از نام آن پیداست، ثبت کننده دامنه این قفل‌ها را مدیریت می‌کند. قفل‌های ثبت‌کننده برای هر نام دامنه‌ای که مدیریت می‌کنید قابل اعمال است و از سرقت دامنه و تغییر در سرورهای نام جلوگیری می‌کند. قفل‌های ثبت کننده همچنین از سرقت دامنه، انتقال، حذف و به روز رسانی محافظت می‌کنند.

۳.با تغییر رمز اکانت خود را ایمن کنید

ایمن سازی دسترسی به کنترل پنل دامنه و کنترل مجوزهای کاربر، گام‌های مهمی‌برای جلوگیری از حملات ربودن دامنه است. اکثر ثبت‌کننده‌ها ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و اعتبارسنجی IP را ارائه می‌کنند که می‌تواند به تأیید هویت کاربری که وارد کنترل پنل دامنه شما می‌شود کمک کند.

ممکن است تعدادی از کارمندان سازمان شما برای انجام وظایف شغلی خود نیاز به دسترسی به کنترل پنل دامنه شما داشته باشند، اما فقط به افراد مورد اعتماد باید مجوزهای بالاتری برای تغییر مجوزهای کارکنان یا اجرای تغییرات پیکربندی DNS اختصاص داده شود.

مهاجمان سایبری ممکن است سعی کنند با تماس با ثبت کننده نام دامنه شما و جعل هویت کسب و کار شما، به کنترل پنل دامنه شما دسترسی پیدا کنند. ثبت کننده شما باید با پیروی از خط مشی تماس مجاز شما و اجرای تغییرات DNS فقط در صورت درخواست توسط افراد قابل اعتماد و تأیید شده در شرکت شما از این حملات جلوگیری کند.

۴.تمدید خودکار را تنظیم کنید

مدیریت دامنه را با تمدید خودکار ساده کنید و هرگز اجازه ندهید دامنه شما منقضی شود! در وب رمز، این بدان معنی است که ابتدا موجودی حساب شما شارژ می‌شود، اگر وجه کافی وجود نداشته باشد، کارت‌های پرداخت شما در مرحله بعدی آزمایش می‌شود. این ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه وب سایت شما و هر سرویس متصل تا زمانی که دامنه خود را دارید فعال می‌مانند.

کلام آخر

هنگام خرید یک نام دامنه، مهم است که آن را به درستی ایمن کنید. متاسفانه مردم تا دیر نشده به ایمنی دامنه خود فکر نمی‌کنند. صاحبان دامنه هنگام توسعه وب سایت‌های خود از سیاست امنیتی دامنه غفلت می‌کنند. در نتیجه این غفلت، صاحبان دامنه‌های خود را از دست می‌دهند، یا با استراتژی‌های ضعیف مدیریت دامنه باعث ربوده شدن دامنه میشوند.

جدا از آسیب‌های نام تجاری و اعتبار، زمان زیادی طول می‌کشد تا شما به جایی که قبلا بودید برگردید. روند بازیابی وب سایت شما می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. خوشبختانه، چندین روش برای اطمینان از اینکه می‌توانید از دامنه خود محافظت کنید وجود دارد.

علاوه بر این، باید مراقب اطلاعات شخصی که به صورت آنلاین می‌دهید نیز باشید. صرف نظر از اینکه وب سایت دیگری دارای گواهینامه SSL است یا خیر، اگر در افشای تمام اطلاعات شخصی خود بی احتیاطی کنید، شهرت پلتفرم خود را به خطر می‌اندازید. وب رمز همیشه از مدافعان قوی حفظ یک وب سایت امن و مطمئن برای همه بوده است. 

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی