کد خبر: ۲۹۶۳۴
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

تصاویر قدیمی را مثل روز اول کنید

ابزار رایگان هوش مصنوعی عکس های قدیمی را بازیابی می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، می‌توانید هوش مصنوعی پیدا کنید که تصاویر جدیدی ایجاد می‌کند، اما اگر بخواهید یک عکس خانوادگی قدیمی را تعمیر کنید، چه؟ Louis Bouchard و PetaPixel به ابزار رایگانی که اخیراً توسط محققان Tencent ساخته شده است،با نام  GFP-GAN توجه کرده اند که می تواند پرتره های آسیب دیده و با وضوح پایین را بازیابی کند. این فناوری اطلاعات دو مدل هوش مصنوعی را با هم ادغام می کند تا جزئیات از دست رفته عکس را با جزئیات واقعی در چند ثانیه پر کند و در عین حال دقت و کیفیت بالایی را حفظ می کند.

روش‌های مرسوم یک مدل هوش مصنوعی موجود را برای بازیابی تصاویر با اندازه‌گیری تفاوت بین عکس‌های مصنوعی و واقعی تنظیم می‌کنند. دانشمندان گفتند که اغلب منجر به نتایج با کیفیت پایین می شود. رویکرد جدید از یک نسخه از پیش آموزش‌دیده‌شده یک مدل موجود (NVIDIA's StyleGAN-2) برای اطلاع‌رسانی مدل خود تیم در مراحل مختلف در طول فرآیند تولید تصویر استفاده می‌کند. هدف این تکنیک حفظ "هویت" افراد در یک عکس، با تمرکز ویژه بر ویژگی های صورت مانند چشم ها و دهان است.

می توانید نسخه ی نمایشی GFP-GAN را به صورت رایگان امتحان کنید. سازندگان همچنین کد خود را در اختیار عموم قرار داده اند تا به هر کسی اجازه دهد فناوری بازسازی را در پروژه‌های خود پیاده‌سازی کند.

این پروژه همچنان محدود به محدودیت های هوش مصنوعی فعلی است. در حالی که به طرز شگفت انگیزی دقیق است، در مورد محتوای از دست رفته حدس های آموزشی می زند. محققان هشدار دادند که ممکن است "تغییر جزئی هویت" و وضوح کمتری نسبت به آنچه که دوست دارید مشاهده کنید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی