کد خبر: ۲۹۶۴۶
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۰

43 محصول فناورانه عرضه شد و صنعت هوایی در مسیر پیشرفت گام برداشت

60 شرکت و تولید 43 محصول فناورانه در حوزه های مختلف مرتبط با صنعت هوایی، به رونق بازار بومی این محصولات و قطعات کمک کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، شبکه صنعت هوایی و هوانوردی ایران به عنوان بانک جامعی از اطلاعات و داده‌های کاربردی در صنعت هوایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است. در این شبکه دستاوردها و توانمندی های شرکت های دانش‌بنیانی که در حوزه هوایی و هوانوردی فعالیت می کنند ثبت شده است.

دستاوردهایی از تولید قطعات گرفته تا پهپادهای تجاری و هواپیماهای کوچک تک نفره که به صنعت هوایی ورود کرده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مثل پهپاد پایش محیط زیست، پهپادهای شناسایی، ربات های صنعتی، دستگاه تست اصطکاک باند فرودگاه و غیره که هر کدام کارایی خاصی در این صنعت راهبردی دارند.

در حال حاضر این شبکه میزبان 43 محصول فناورانه و 60 شرکتی است که توانسته‌اند با تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، سهمی از بازار بومی این محصولات را از آن خود کنند و به ایران در مسیر دستیابی به جایگاه 10 کشور برتر دنیا در صنعت هوایی یاری برسانند.

این شبکه که به همت گروه هوانوردی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده به دنبال توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، حذف انحصار و گسترش رقابت و اشتغال‌زایی در صنعت هوایی و هوانوردی است.

در این فضای فراهم شده برای شرکت ها و مجموعه‌های فعال؛ 43 دستاورد ارائه شده است تا زنجیره ای از توانمندی ها و محصولات تولیدی ارائه و به متقاضیان معرفی شود.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی