کد خبر: ۲۹۶۹۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اکنون بهترین زمان خرید کارت گرافیک است

آیا توجه کرده اید که در ژوئیه 2022، قیمت پردازنده گرافیکی معقول شده است؛ پس اگر می خواهید سیستم خود را ارتقا دهید اکنون بهترین زمان برای خرید است.

به گزارش «نبض فناوری»،  بازار بیت کوین از لحاظ تاریخی، در طول زمان در چرخه های رونق و رکود عمل کرده است. بقیه بازار کریپتو به شدت به ارزش بیت کوین، از جمله اتریوم، مرتبط است، که هنوز هم می توان با استفاده از پردازنده گرافیکی آن را استخراج کرد. تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی در میان ماینرهای کریپتو یکی از دلایل بالا بودن قیمت کارت گرافیک بود. هنگامی که بازار کریپتو در ژوئن 2022 سقوط کرد، قیمت‌های پردازنده‌های گرافیکی جدید و کارکرده به طور چشمگیری کاهش یافت (مطابق با تقاضای کمتر).

 

در غیاب مقررات عمده دولتی در ایالات متحده و سایر کشورها، چرخه رونق و رکود کریپتو ممکن است در آینده ادامه یابد. به عبارت دیگر، زمانی که تقاضا از سوی ماینرها افزایش می‌یابد، ممکن است قیمت GPU دوباره افزایش یابد. حتی اگر اتریوم به اثبات سهام تغییر کند، برخی افراد بر این باورند که انواع دیگری از رمزنگاری که می‌توانند روی پردازنده‌های گرافیکی استخراج شوند، جایگزین آن شوند.

رابطه بین پردازنده‌های گرافیکی بازی  و کریپتو پیچیده است، زیرا ان‌ویدیا نیز پردازنده‌های گرافیکی مخصوص استخراج کریپتو تولید می‌کند، که ممکن است در صورت افزایش مجدد تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی در آینده، بر تولید کلی تأثیر بگذارد.

در حال حاضر، نشانه‌ها به این واقعیت اشاره می‌کنند که در حالی که در بازار کریپتو آرامش وجود دارد، احتمالاً زمان مناسبی برای ارتقاء یک GPU قدیمی‌تر در رایانه‌های شخصی بازی‌تان است.

در مقایسه با پردازنده‌های مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی در کارهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق عالی هستند، زیرا پهنای باند حافظه و موازی بودن آن‌ها ضرب‌های ماتریس را که در قلب بسیاری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین قرار دارند، تسریع می‌کنند.

در حال حاضر، مراکز داده‌ای که بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را تامین می‌کنند، مملو از کارت‌های GPU تخصصی برای یادگیری عمیق هستند - هم برای آموزش (هنگام ساختن یک مدل یادگیری عمیق) و هم برای اجرا، جایی که افراد از مدل برای انجام وظایف درخواست می‌کنند.

انتظار می‌رود که تقاضا برای GPU برای کاربردهای هوش مصنوعی در آینده نزدیک در طیف وسیعی از صنایع رشد چشمگیری داشته باشد.

همچنین، همانطور که الگوریتم‌های یادگیری ماشین کارآمدتر و کارآمدتر می‌شوند، امکان اجرای مدل‌های هوش مصنوعی بیشتر به صورت محلی در رایانه‌های خانگی فراهم می‌شود. برای انجام این کار با هر سرعتی، به یک GPU خوب (یا مدارهای شبکه عصبی اختصاصی) در دستگاه خود نیاز دارید. به عنوان مثال، نرم‌افزار ارتقاء تصویر با هوش مصنوعی گیگاپیکسل Topaz Labs به یک GPU در دستگاه شما برای تسریع فرآیند متکی است. این امکان وجود دارد که در آینده ای نزدیک دستیارهای تولید تصویر و هوش مصنوعی به ابزارهای بهره وری ضروری تبدیل شوند و فشار بیشتری بر عرضه تراشه ها و قطعات در پردازنده های گرافیکی وارد کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی