کد خبر: ۲۹۷۴۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

مدیرعامل گوگل: کارمندان باید بهره‌وری بیشتری داشته باشند

مدیرعامل گوگل در صحبت با کارمندان این شرکت گفت با توجه به کاهش درآمدشان در 3 ماه دوم، باید بیشتر روی کار تمرکز کنند و حواس‌پرتی را کنار بگذارند.

به گزارش «نبض فناوری»، سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در جلسه اخیرش با 170 هزار کارمند این شرکت گفت: می‌خواستم پس از اعلام نتایج درآمدمان، کمک بیشتری از شما بگیرم. این شرکت به تازگی گزارش درآمد سه ماهه دوم خودش را منتشر کرده است.

او در این جلسه از کارمندان خواست تا نظرات خودشان را درباره ایده های کار بیشتر بیان کنند. پیچای گفت: بهره‌وری گوگل به‌عنوان یک شرکت فناوری حتی با تعداد کارمندانی که دارد، در حدی که باید باشد،‌ نیست.

او از کارمندان خواست تا به ایجاد فرهنگی که بیشتر بر کار، محصولات و مشتری محوری تمرکز دارد، کمک کنند. او گفت که ما باید به این فکر کنیم که چگونه می توانیم حواس پرتی را به حداقل برسانیم و واقعاً سطح برتری محصول و بهره وری را بالا ببریم.

این موضوع پس از آن که این شرکت درآمد سه ماهه خودش را منتشر کرد و این عدد، ضعیف تر از حد انتظار بود؛ عنوان شد. رشد درآمد گوگل در این سه ماهه به 13 درصد کاهش یافت،‌ این عدد در مدت مشابه سال گذشته، 62 درصد بود.

همچنین این مسئله پس از اینکه پیچای اخیرا اعلام کرد که سرعت استخدام و سرمایه گذاری را تا سال 2023 کاهش می دهد و از کارمندان می خواهد که با تمرکز بیشتری کار کنند، اعلام شده است.

در پی نگرانی های کارمندان نسبت به این خبر،‌ فیونا سیکونی، مدیر ارشد گوگل گفت که این شرکت همچنان در حال استخدام کارمندان است. او گفت: ما از تیم‌ها می‌خواهیم که متمرکزتر و کارآمدتر باشند. اگرچه نمی‌توانیم از وضعیت اقتصادی آینده مطمئن باشیم، اما در حال حاضر به دنبال کاهش نیروی کار کلی گوگل نیستیم.

در همین راستا، گوگل اکنون در حال اجرای ایده ای است که پیچای آن را "Simplicity Sprint" می نامد. مسئولان این شرکت می خواهند به سمت فرهنگی که بیشتر متمرکز بر کار، تولید محصولات و مشتری محوری است، بروند.

گوگل در سه ماهه قبل نیز عملکرد خوبی در درآمد نداشته است. رشد این شرکت در سه ماهه اول به 23 درصد کاهش یافت که نسبت به رشد 34 درصدی در مدت مشابه سال گذشته کمتر است.

سایر شرکت های فناوری نیز همین هشدارها را صادر کرده اند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا به کارمندان گفت که اگر آنها نتوانند با سرعت شرکت هماهنگ شوند، ممکن است شغل خودشان را از دست بدهند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی