کد خبر: ۲۹۸۲۷
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

بومی سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل از سوی محققان کشور

یک شرکت فناور با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق به بومی‌سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در ایران شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روابط عمومی صندوق سلامت ثامن اعلام کرد، مهدی صفائی نسب، بنیان‌گذار یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات پزشکی با اشاره به بومی سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در ارتباط با نحوه عملکرد این دستگاه گفت: این دستگاه بر مبنای تئوری دریچه کانال‌های عصبی (Gate Nerve Theory ) کار می‌کند به این صورت که با ارسال سیگنال‌های الکتریکی و تحریک اعصاب از انتقال پیام‌های درد توسط کانال‌های عصبی جلوگیری کرده و با تحریک عضلات، عملیات توانبخشی را انجام می‌دهد.

صفائی نسب، دارا بودن دو کانال مجزا با قابلیت تنظیم قدرت، ۱۴ برنامه در سه مود کاری شامل "مشت و مال"، "ماساژ" و "طب سوزنی (مور مور)" و باتری قابل شارژ را از جمله ویژگی‌های این محصول نام برد.

وی با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: ما از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق سلامت ثامن استفاده کردیم، پرداخت سریع این تسهیلات از جمله نقاط قوت بود و عدم وجود درگاه پرداخت در ساختار هم جزو نقاط ضعف بود.

حمیدرضا فرهادی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن نیز در ارتباط با این محصول گفت: این دستگاه برای تسکین دردهای عضلانی، برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلات و توانبخشی عضلات آسیب‌دیده در سوانح کاربرد دارد.

فرهادی همچنین گفت: این دستگاه اولین نمونه‌ تولید داخل است که دارای پروانه ساخت است و تمامی استانداردهای بین‌المللی مربوط را اخذ کرده و علاوه بر داشتن تمام امکانات نمونه‌های خارجی، از نظر داشتن باتری قابل شارژ نیز ارتقاء پیدا کرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی