کد خبر: ۲۹۸۳۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۲
با تلاش یک شرکت دانش بنیان؛

مکمل‌های بومی دام و طیور جایگزین نمونه‌های امریکایی و انگلیسی شدند

یکی از شرکت‌های دانش بنیان بر اساس گیاهان دارویی بومی کشور مکمل‌هایی برای دام، طیور و حیوانات خانگی عرضه کرده که به گفته مسئولان این شرکت، این مکمل‌ها جایگزین نمونه‌های وارداتی شده‌اند.

به گزارش«نبض فناوری»فرحناز صاحب‌زاده مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ، مکمل‌ها و داروهای گیاهی ویژه دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی را از محصولات تولید شده در این شرکت دانست و گفت: مواد اولیه این داروها همگی بر اساس گیاهان دارویی داخل کشور و بر اساس فلور بومی ایران است.

وی با بیان اینکه این داروها به صورت مهندسی معکوس برخی از مکمل‌های دارویی تولید شده از کشورهای انگلستان و امریکا به تولید رسیده‌اند، اظهار کرد: این داروها در حال حاضر به کشور وارد نمی‌شوند.

صاحب‌زاده، استفاده از گیاهان بومی کشور و کاهش قیمت تمام شده این مکمل‌ها را از مزایای این محصولات بومی شده نام برد و یادآور شد: یکی از مکمل‌های تولید شده از جلبک اسپیرولینا است که برای کلیه حیوانات از جمله حیوانات خانگی و همچنین اسب قابل تجویز است.

صاحب‌زاده تولید آنتی اکسیدان از زردچوبه را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و یادآور شد: این مکمل دارویی از ماده کورکومین موجود در زردچوبه تولید شده است. این محصول جزو قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود و استفاده از آن در غذای دام و طیور موجب ارتقاء سطح ایمنی بدن آنها می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، کاهش تلفات و افزایش جذب مواد غذایی را از دیگر مزیت‌های این مکمل دانست.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی