کد خبر: ۲۹۸۳۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ ؛ کدام یک بهتر است؟

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ این دو محصول اقتصادی از کمپانی سامسونگ در ادامه آمده‌ است. با بررسی جدال این دو گوشی سری F همراه ما باشید.

به گزارش«نبض فناوری»سامسونگ هر ساله گوشی‌هایی زیبا و جذاب را از سری‌های مختلف راهی بازار می‌کند. دو گوشی گلکسی F13 و گلکسی F23 نیز از جمله محصولات زیبای سامسونگ از سری F هستند.

ان دو محصول هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ قیمتی می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. یکی از بهترین اقتصادی‌های معرفی شده گوشی f23 است که قدرت قابل قبولی در اجرای تسک‌های سنگین نسبت به هم کلاس‌هایش دارد.

به نقل از Techtrends.news ، البته گلکسی F13 نیز چیزی از رقیب کم ندارد و همین باعث شده که این رقابت تنگاتنگ باشد. با مقایسه گلکسی F23 با گلکسی F13 همراه ما باشید تا با این دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

گوشی Galaxy F23 یک گوشی هوشمند و ارزان قیمت است که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر با این دو ویژگی در بازار خودنمایی می‌کند. گلکسی F13 نیز که با گلکسی  F23 در ادامه مقایسه شده، یک گوشی اقتصادی است و امکانات بالایی دارد.

مقایسه گلکسی F23 با گلکسی F13 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

همانند اکثر میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی متریال استفاده شده در گوشی F23 5G نیز از پلاستیک است. البته جنس بدنه و فریم، کیفیت قابل‌قبولی دارد و هنگام کار کردن با آن حس بدی به شما منتقل نمی‌شود.

محل قرارگیری لنز سلفی به صورت ناچ قطره‌ای طراحی شده که می‌توانست با استایل هول پانچ، نمای جذاب‌تری به این گوشی بدهد. سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده و سرعت و عملکرد خوبی دارد.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری موسیقی حذف نشده و به سادگی می‌توانید انواع هدفون سیمی را به آن متصل کنید. ناگفته نماند رنگ‌های شادی برای این گوشی 198 گرمی در نظر گرفته شده و شما می‌توانید در دو رنگ جذاب آبی و سبز، آن را خریداری کنید.

در ادامه مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ به بررسی کیفیت ظاهری و ساخت اف 13 می‌پردازیم. یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه این گوشی مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در بخش کناری است.

لازم به ذکر است که این اسمارتفون از جک هدفون 3.5 میلی متر پشتیبانی کرده و شاهد پشتیبانی آن از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی هم هستیم.

در ادامه بررسی طراحی گلکسی F13 سامسونگ می‌توان به طراحی ناچ در بخش جلو اشاره کرد. همچنین در بخش عقب دستگاه شاهد یک ماژول دوربین عمودی هستیم که سه سنسور دوربین را در سمت چپ جای داده است.

 

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد که می‌تواند اینترنت دیتا را به طور خودکار بین دو سیمکارت سوئیچ کند.

این اولین بار است که چنین قابلیتی در یک گوشی ارزان قیمت به کار رفته است. این گوشی سامسونگ در رنگ‌های متنوعی شامل سبز، مسی و آبی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این گوشی زیبا و اقتصادی را با خیال راحت خریداری کنید.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy F23، هم نکته مثبت وجود دارد و هم نکته منفی! شرکت سازنده برای کاهش قیمت گوشی سامسونگ F23 باز هم استفاده از نمایشگر سوپر آمولد را نادیده گرفته است.

گوشی گلکسی اف 23 از صفحه نمایش 6.6 اینچی با تراکم پیکسلی 400ppi بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 انتخاب شده است.

اما نکته‌ای که در بررسی گوشی گلکسی F23 جلب توجه می‌کند نرخ رفرش ریت نمایشگر است. صفحه نمایش گوشی اف 23 از رفرش ریت یا نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می‌برد.

فریم ریت 120 هرتز مطمئناً تأثیر زیادی در رضایت کاربر از عملکرد صفحه نمایش دارد. ولی نبود نمایشگر سوپر آمولد یک ویژگی منفی برای گالکسی f23 سامسونگ محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش جذاب گوشی f23 آن را با گوریلاگلس 5 مقاوم ساخته است.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy F13 نیز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و سامسونگ کیفیت را فدای قیمت نکرده است. گوشی Galaxy F13 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی HD+ (720×1600 پیکسل) Infinity-V با نسبت تصویر 20:9 و نرخ تازه سازی 90 هرتز است.

پنل جلویی از نوع LCD با رزولوشن FHD پلاس تعبیه شده که در بریدگی قطره‌ای مرکز آن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جاخوش کرده است. این پنل نسبتا بزرگ را محافظ گوریلا گلس 5 محفاظت می‌کند.

 

رفرش ریت صفحه نمایش ۹۰ هرتز است و پنل پشتی دستگاه دارای محفظه دوربین مربع شکل بوده که شامل یک دوربین اصلی و سه دوربین کمکی است. در این مدل سنسور اثر انگشت در قسمت کناری گوشی نصب شده و در لبه زیرین آن بلندگو، درگاه USB-C و جک صوتی ۳.۵ میلی متری وجود دارد.

تمامی امکانات و ویژگی‌هایی که لازم است در این گوشی اقتصادی نیز استفاده شده است.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ از نظر دوربین

مطمئناً بسیاری از کاربران تلفن همراه هنگام معرفی موبایل گلکسی اف 23 به دنبال مشخصات دوربین بودند. گوشی F23 گلکسی به دوربین سه گانه در پشت گوشی مجهز شده است.

در قسمت پشتی گوشی، یک دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار با تشخصی فاز (PDAF) قرار دارد. دو عضو دیگر دوربین سه گانه گلکسی F23 را دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی با سنسور ماکرو  تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی گوشی اف 23 سامسونگ از فلش LED بهره می‌برد.

در مشخصات گوشی سامسونگ F23 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بدون فلش LED اشاره شده است. هر دو دوربین پشت و جلو قادر به فیلمبرداری با وضوح 1080 در سرعت 30 فریم در ثانیه هستند.

در ویژگی‌های فنی گلکسی اف 23 به تصویربرداری پانوراما و HDR هم دیده می‌شود. کیفیت عکسبرداری دوربین‌ها در نور روز مناسب به نظر می‌رسد ولی در شب کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد.

 

شاید سنسورهای فرعی گوشی گلکسی F23 کیفیت چندان بالایی نداشته باشند، اما لنز اصلی در شرایط نوری مناسب، عکس‌های کم نویز و شارپی را ثبت می‌کند. همچنین قابلیت Night Mode برای عکسبرداری در نور کم به کمک شما می‌آید، هرچند باز هم شاهد افت کیفیت نسبتاً زیادی در تصاویر خواهید بود.

لنز سلفی 8 مگاپیکسلی گوشی F23 نیز عملکردی متوسط و معمولی دارد و کار شما را راه می‌اندازد. ناگفته نماند قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای دوربین اصلی وجود دارد.

گلکسی F13 سامسونگ نیز دوربین‌هایی با کیفیت و حرفه‌ای دارد. در پنل پشتی دستگاه یک دوربین سه‌گانه را شاهد هستیم. این دوربین‌ها که سامسونگ این گوشی در نظر گرفته، کاملا مناسب یک گوشی اقتصادی است.

در بریدگی نمایشگر یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد تعبیه‌ی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم.

شما می‌توانید با این گوشی به راحتی به شکار لحظه‌های زیبا بپردازید و تصاویری حرفه‌ای ثبت کنید. لازم به ذکر است که یک فلش ال ای دی بزرگ و تکی نیز در جزیره مستطیلی شکل دوربین قرار گرفته است.

مقایسه گلکسی F23 با گلکسی F13 از نظر باتری

گوشی F23 سامسونگ با یک باتری 5000mAh روانه بازار می‌شود. در حالی که گالکسی اف 22 دارای باتری 6000mAh بود. با این حال ظرفیت باتری مناسب به نظر می‌رسد. گوشی سامسونگ F23 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

باتری 5000mAh گوشی گالکسی اف 23 در استفاده‌های روزمره و معمولی شاید یکبار در روز نیاز به شارژ پیدا کند. خبر بد اینکه ظاهراً در جعبه گوشی F23 خبری از شارژر نیست و باید برای خرید شارژر هزینه جداگانه بپردازید.

گوشی گلکسی F13 سامسونگ در قسمت باتری خوش درخشیده است و سامسونگ از یک باتری حرفه‌ای و باکیفیت در ساخت آن استفاده کرده است.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

بنابراین بی‌تردید یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این گوشی مربوط به باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعتی آن است. با استفاده از این باتری که ظرفیت مناسبی دارد شما می‌توانید ساعت‌ها از کار کردن با آن لذت ببرید.

این گوشی از فست شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند. این سرعت البته نسبت به سرعت شارژی که رقبای چینی ارائه می‌کنند بسیار کمتر است و در نتیجه شما برای شارژ شدن آن باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ از نظر نرم افزاری

وقتی پای نرم افزار در گوشی‌های اندرویدی در میان باشد، بی‌شک یکی از بهترین و روان‌ترین رابط‌های کاربری متعلق به گوشی‌های سامسونگ است.

در گوشی f23 نیز از آخرین نسخه رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI 4.1 استفاده شده که قابلیت‌های بی‌شماری دارد و از نظر سرعت و عملکرد، نسبت به ورژن‌های پیشین خود بهبود قابل‌توجهی داشته است. گوشی f23 Samsung با اندروید 12 عرضه شده تا از نظر نرم‌افزاری کاملاً به‌روز باشد.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

سیستم‌ عامل گوشی گلکسی اف 13، اندروید 12 است که در کنار رابط کاربری One UI سامسونگ عمل خواهد کرد. پس در بخش نرم‌افزاری با رابط کاربری One UI مبتنی بر اندرود 12 سرو کار داریم.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل، سیستم محافظت از اطلاعات شخصی Samsung Knox Security آن است. این سیستم از چهره و اثر انگشت شما برای باز کردن قفل استفاده می‌کند.

سیستم امنیتی Samsung Knox از شما و داده‌های شخصی‌ شما محافظت می‌کند و این یک ویژگی حرفه‌ای و کاربردی است.

مقایسه Galaxy F13 با Galaxy F23 از نظر سخت افزاری

تراشه Snapdragon 750G 5G وظیفه تامین قدرت گوشی F23 را بر عهده دارد که امتیاز خوب بنچمارک انتوتو را دریافت کرده است.

سخت افزار این مدل در مقایسه با هم کلاس‌هایش یکی از بهترین‌ها است و علاوه بر پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 5G، توانایی اجرای بازی‌های گرافیکی و تسک‌های نسبتاً سنگین را نیز دارد.

البته برای مطمئن شدن از لگ نزدن بازی‌هایی مثل PubG یا Call of Dutty بهتر است از حداکثر فریم ریت و تنظیمات بازی‌ها استفاده نکنید؛ هرچند که گوشی F23 سامسونگ از پس اکثر بازی‌ها با بهترین کیفیت برمی‌آید.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

فناوری ساخت این تراشه هم 8 نانومتری است که برای این کلاس رضایت‌بخش است و می‌تواند به عملکرد بهتر باتری نیز کمک کند. گوشی F23 در دو نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 و 8 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

در قسمت چیپست و پردازشگر گوشی F23، سامسونگ عملکرد مناسبی داشته است. با چنین سخت افزاری ظاهراً مشکلی برای اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها نخواهید داشت. همچنین اجرای همزمان اپلیکیشن‌های مختلف، هیچ خللی به سرعت گوشی وارد نمی‌کند.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

پردازنده‌ی اگزینوس ۸۵۰ قلب تپنده‌ی اف 13 را تشکیل می‌دهد. این پردازنده از حداکثر سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گلکسی اف 13 با سخت‌افزاری کاملا ارزان و معمولی مشتمل بر چیپست اگزینوس 850 عرضه شده است. 4 گیگابایت رم نیز در کنار آن عرضه شده است.

این مدل در دو کانفیگ با فضای ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و همه مدل‌های آن با برخورداری از درگاه کارت حافظه جانبی، می‌توانند تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشند.

مقایسه گلکسی F23 با گلکسی F13 از نظر کیفیت صدا

در مورد اسپیکرهای به کار رفته در این گوشی نیز باید گفت که کیفیت مناسبی دارند. اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای این گوشی توانایی بالایی دارند و کیفیت صدای آنها نیز بسیار خوب است.

برای مکالمه، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال و انواع بازی می‌توانید به خوبی بر روی کیفیت صدای این اسپیکرهای حرفه‌ای و باکیفیت حساب کنید.

مقایسه گلکسی F13 با گلکسی F23 سامسونگ

در بخش اسپیکر و کیفیت صدا نیز گلکسی اف 13 کیفیت خوبی دارد. اسپیکری که برای این گوشی در نظر گرفته است بسیار مناسب است و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی  F23با گلکسی  F13پرداختیم. دو گوشی اقتصادی و محبوب از سری F که بسیار پرطرفدار هستند. اگر قصد دارید یکی از این دو مدل گوشی را خریداری کنید و یا مایل هستید با امکانات و ویژگی‌های آنها آشنا شوید، مقایسه Galaxy F13 با Galaxy F23 که در این مطلب آمده است را از دست ندهید.

سوالات متداول

گلکسی F13 بخریم یا گلکسی F23 ؟

گوشی گلکسی F13 یکی از محصولات حرفه‌ای سامسونگ و بازار است که طرفداران بسیاری دارد. این مدل به واسطه داشتن ویژگی‌های حرفه‌ای می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای خرید باشد. گوشی گلکسی F23 نیز یک میان رده با نرم‌افزار به روز و مناسب برای استفاده‌های روزانه است. برای خرید یکی از این مدل‌ها باید نیاز خود را مشخص کنید و سپس براساس نیاز خود نسبت به خرید یکی از این مدل‌ها اقدام کنید. مقایسه Galaxy F13 با Galaxy F23 نیز می‌تواند برای انتخاب بهتر به شما کمک کند.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی