کد خبر: ۲۹۸۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اپراتورها همچمنان سنگر خود را حفظ کرده‌اند؛ افزایش تعرفه‌ای که یک ماهه شد!

یک ماه از روزی که اپراتورهای همراه تصمیم به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی گرفتند گذشت. یک ماهی که با اولتیماتوم‌های متفاوتی همراه شد و حتی پای رییس جمهور را به میان آورد. اما در نهایت هنوز هم پس از گذشت یک ماه خبری از بازگرداندن تعرفه‌ها به حالت قبلی نیست.

به گزارش نبض فناوری یک ماه از تخلفی که در فروش بسته‌های اینترنت از سوی اپراتورها صورت گرفته گذشت و همچنان بعد از ۳۱ روز  همه چیز در هاله‌ای از ابهام است.

یک ماه پیش روز 13 تیرماه بود که یکباره بدون هیچ اعلام قبلی کاربران فضای مجازی در صفحات توئیتر و اینستاگرام اعتراض به حذف بسته‌های بلند مدت اینترنت توسط اپراتورها را آغاز کردند. در همان زمان بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد:«این مشکل به زودی برطرف خواهد شد و زورمان به اپراتورها می‌رسد.»

پس از اخطار اولیه رگولاتوری به اپراتورها که ۱۴تیرماه انجام شد، کاربران منتظر نتیجه اخطار و عقب‌نشینی اپراتورها بودند. اما نه تنها اخطار اولیه، بلکه جریمه دو میلیاردی سازمان تنظیم مقررات و ضرب‌الاجلی که سازمان حمایت برای اپراتورها اعلام کرد نیز زورش به اپراتورهای همراه نرسید و تا به امروز که یک ماه از ماجرا گذشته همچنان  خبری از بازگشتن بسته‌ها به حالت قبلی نیست!

حدود دو هفته قبل پس از ضرب الاجل صادر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی به بحث اپراتورها ورود پیدا کرد. اما این گره کور هنوز باز نشده است و کسی نمی‌داند این جدال تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد

ماجرای تخلف اپراتورها، حذف بسته‌های بلند مدت، تعریف بسته‌های کوتاه مدت و گران همگی جزو مواردی است که زندگی شهروندان در اوج شیوع دوباره کرونا و وابستگی به اینترنت را از گذشته سخت‌تر کرده است.

از طرفی در بحبوحه روزهایی که موج دوم کرونا بیداد می‌کند؛ روزهای آغاز سال تحصیلی نیز نزدیک است.  نیاز به دورکاری کارمندان، استفاده از زیرساخت دولت الکترونیک در جهت سلامت و انجام کارهای اداری تمام آن چیزی است که در خانه ماندن را برای مردم ممکن می‌کند. اما همین موضوع با توجه به واسطه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی برای تعداد زیادی از دهک‌های پایین جامعه سخت شده است.

هنوز به صورت رسمی مشخص نیست چه چیزی در انتظار اپراتوها است،  اما اخبار غیر رسمی از جریمه سنگین اپراتورها خبر می‌دهد. شایان ذکر است وزیر ارتباطات نیز پس از توییتی که در خصوص رسیدگی به این موضوع به اشتراک گذاشت قابل دسترس نیست. و در دسترس نبودن او برای پاسخگویی به این مساله باعث شد تا امروز این اعتراضات بدون پاسخ باقی بماند.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی