کد خبر: ۳۰۰۱۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۶

ورود ویژگی جدید به نقشه ها توسط اپل

طبق گزارش‌ها، اپل ویژگی جستجو تبلیغات را در نقشه‌ها برای گسترش تجارت تبلیغاتی خود آزمایش کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل در حال برنامه ریزی برای آوردن تبلیغات به تعداد بیشتری از برنامه های خود است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این شرکت آزمایش‌های داخلی نسخه‌ای از Maps را انجام داده است که دارای جستجو تبلیغات است. اپل قبلاً تبلیغات مشابهی را در اپ استور به کار گرفته است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند هنگام وارد کردن عبارات خاص، به شرکت پول بدهند تا نرم‌افزار آنها در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود. گورمن پیشنهاد می‌کند که تبلیغات جستجو در Maps نیز به همین شکل عمل می‌کنند. به عنوان مثال، یک رستوران ژاپنی می‌تواند به اپل پول بدهد تا وقتی افراد از عبارات جستجویی مانند «سوشی» استفاده می‌کنند؛ کسب و کارشان در فهرست‌های محلی بالاتر نشان داده شود.

گورمن معتقد است که اپل می تواند تبلیغات مشابهی را در برنامه های پادکست و کتاب خود پیاده کند؛ او می‌گوید که این شرکت می‌تواند از طریق +Apple TV یک سطح با پشتیبانی از تبلیغات را ارائه دهد.

اپل با انتشار iOS 14.5 قابلیتی به نام App Tracking Transparency را معرفی کرد.  این اعلان به شما امکان می دهد از ثبت فعالیت برنامه ها در سایر برنامه ها و وب سایت ها جلوگیری کنید. در سال 2022، تخمین زده می شود که این سیاست برای شرکت مادر فیسبوک حدود 13 میلیارد دلار ضرر از دست دادن درآمد داشته باشد. هنگامی که اپل در WWDC 2020 ATT را معرفی کرد، این شرکت به طور عمومی اعلام کرد که این ویژگی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است. گزارش اخیر وال استریت ژورنال، که می گوید این شرکت به دنبال یک توافق تقسیم درآمد با فیسبوک است، نشان می دهد که انگیزه های آن با شرکت ATT ممکن است چندان نوع دوستانه نبوده باشد.

برچسب ها: اپل نقشه تبلیغات
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی