کد خبر: ۳۰۰۳۷
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

بوتکمپ نوآور اجتماعی، در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد

اولین جلسه بوتکمپ نوآور اجتماعی با سرفصل "نواوری اجتماعی و کارافرینی در عمل" ۲۶ مرداد ماه آغاز بکار کرد. این بوتکمپ روزهای چهارشنبه به مدت 13هفته در راستای خلق ایده های نوآورانه و کمک به سازمان های مردم نهاد جهت حل مسائل پیچیده سازمانی و مدیریتی با نگاه کارآفرینانه و درآمدزا در دوبخش تدریس مباحث تخصصی حوزه نوآوری اجتماعی و انتقال تجربه کارآفرینان و صاحبان تجربه این حوزه، توسط پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش«نبض فناوری» دکتر علی اصغر سعدآبادی رییس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در اولین جلسه از این بوتکمپ ضمن توضیح اصول کارافرینی و نوآوری اجتماعی و اشاره به تجربیات عملی خود در طی سالها کار در حوزه نواوری اجتماعی به طور خاص به ارایه نمونه های عملی و اجرا شده مرکز نواوری اجتماعی سلام پرداخت.

وی درادامه از سختی ها و مشکلات کار در عرصه نوآوری اجتماعی گفت و بر این نکته تاکید کرد که تمامی طرح ها موفق نخواهند بود و شکست هم جزیی از کار است. بنابراین می بایست مصمم و امیدوار با عزمی راسخ بدنبال حل چالشها و ارایه راهکارهایی پایدار برای مسایل بود.

در ادامه جلسه سارا پناهی از مدیران و فعالین این حوزه نتایج آماری و کمی طرح هایی چون اشتغال بیماران ایکتیوز، آموزش و اشتغال توانیابان ذهنی و جسمی، پروژه اشتغال زندانیان سیستان را عنوان کرد. همچنین ایمان نیکی جو  از دانش آموختگان مدیریت فناوری دانشگاه شهید بهشتی درباره  آمار و ارقام مربوط به طرح گیاهان دارویی مجموعه سلام صحبت کرد و فاطمه جعفریان دیگر دانش آموخته این رشته، فعالیت های صندوق پژوهش فناوری نوآوری اجتماعی را تشریح نمود.

بطور کلی بوتکمپ، دوره های فشرده و سختی است که طی آن افراد دانش و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را به دست می آورند . به دانش آموختگان فعال در بوتکمپ نوآور اجتماعی گواهی مهارت آموزی و سایر دانش آموختگان گواهی حضور اعطا می شود.

از جمله سرفصل های اصلی این بوتکمپ می توان به کشف ایده ها و عملیاتی کردن آن، مسائل اجتماعی کشور، اثرگذاری اجتماعی و ارزیابی آن، ارزش مشترک، طرح کسب و کار و تامین مالی و مدل های درآمدی و بازاریابی کسب و کارهای اجتماعی اشاره کرد.

 

 

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی