کد خبر: ۳۰۰۸۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

خطر درایوهای USB برای شرکت ها

گزارش هشدار می دهد، درایوهای USB یک نگرانی جدی برای امنیت داده ها برای شرکت ها ایجاد می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»،  رسانه‌های قابل جابجایی مانند USB یا درایوهای قلم همچنان یک نگرانی جدی برای نقض داده‌ها برای صنایع مختلف هستند زیرا امسال، 52 درصد از تهدیدات سایبری به طور خاص برای استفاده از چنین دستگاه های قابل جابجایی طراحی شده‌اند، در حالی که در سال 2021 این میزان 32 درصد بود. بر اساس «گزارش تهدید امنیت سایبری سایبری هانیول 2022»، تهدید بدافزارهای USB همچنان یک نگرانی جدی است و افزایش نشان می‌دهد که تهدیدات طراحی شده برای استفاده از رسانه‌های قابل جابجایی به سطح خطرناکی رسیده است.

این گزارش در چهارمین سال خود ادعا می کند که تهدیدات طراحی شده برای ایجاد قابلیت های دسترسی از راه دور در 51 درصد ثابت مانده است، در حالی که تعداد تهدیداتی که به طور خاص برای هدف قرار دادن سیستم های کنترل صنعتی طراحی شده اند سال به سال اندکی افزایش یافته است.

جف زیندل، معاون و مدیر کل امنیت سایبری شرکت هانیول می‌گوید: «دشمنان عمدا از رسانه‌های قابل جابجایی به‌عنوان یک ابزار حمله اولیه برای ایجاد اتصال از راه دور، استخراج داده‌ها و ایجاد فرماندهی و کنترل استفاده می‌کنند. وی افزود: «اکنون به طرز دردناکی مشخص شده است که از رسانه‌های قابل جابجایی USB برای نفوذ به محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود و سازمان‌ها باید برنامه‌های رسمی برای دفاع در برابر این نوع تهدید برای جلوگیری از اختلالات پرهزینه اتخاذ کنند.»

تحقیقات نشان می‌دهد که در کنار حملات USB، تروجان‌ها به دلیل پتانسیل ایجاد اختلال شدید در زیرساخت‌های صنعتی، که 76 درصد از بدافزارهای شناسایی‌شده را شامل می‌شود، یکی از نگرانی‌های اصلی باقی می‌مانند. هکرها از رسانه های قابل جابجایی USB برای دور زدن سیستم دفاعی شبکه و دور زدن شکاف های هوایی استفاده می کنند که بسیاری از این امکانات برای محافظت به آن وابسته هستند.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی