کد خبر: ۳۰۲۱۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

جزئیاتی از دستگاه واقعیت مجازی فیسبوک فاش شد

دستگاه AR/VR متا در ماه اکتبر راه اندازی می شود و زاکربرگ جزئیاتی از آن را بیان کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، مارک زاکربرگ در صحبت در پادکستhe Joe Rogan Experience، جزئیاتی را در مورد دستگاه  واقعیت افزوه و مجازی آینده فیسبوک فاش کرد.

به گفته زاکربرگ، مدل واقعیت مجازی نسل بعدی آن در ماه اکتبر منتشر خواهد شد و ارتباطات غیرکلامی بهتری مانند برقراری تماس چشمی مناسب در میان آواتارهای متاورس خواهد داشت.

وی گفت: در نسخه قبلی تماس چشمی فقط با هوش مصنوعی شبیه‌سازی شده بود، ما در واقع نمی‌دانستیم چه زمانی تماس چشمی برقرار می‌کنید، زیرا چشم‌ها را ردیابی نمی‌کردیم. اکنون برای این نسخه، و امیدواریم بسیاری از موارد متفاوتی که می‌سازیم انجام شود. اکنون شما قادر خواهید بود حالات صورت واقعی داشته باشید و بیشتر به طور مستقیم به آواتار خود منتقل شوید.

احتمالاً منظور از نسخه قبلی هدگیر متا کوئست 2 واقعیت مجازی است که در سال 2020 با نام تجاری Oculus عرضه شد. متا مادر فیسبوک نیز عینک هوشمندی دارد که با مشارکت Ray-Ban ساخته شده است.

با این حال، هر دو دستگاه AR/VR فعلی آن قبل از اعلام تغییر نام تجاری فیسبوک و غوطه ور شدن عمیق در Metaverse عرضه شدند. این دستگاه با رقابتی قدرتمند از سوی VR2 آینده پلی استیشن و همچنین عینک AR/VR خود اپل که ممکن است اوایل سال آینده عرضه شود، روبرو خواهد شد.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی