کد خبر: ۳۰۳۱۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اخراج 20 درصد از کارمندان اسنپ

اسنپ ​​ 20 درصد از نیروی کار خود به دلیل ضرر و رقابت با اپل اخراج خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»،مدتی است که اسنپ ​​چت ضرر کرده است و به نظر می رسد که این شرکت به زودی اقدامات سختی را برای جبران آن انجام خواهد داد. بر اساس گزارش جدید The Verge، شرکت اسنپ (شرکت صاحب اسنپ چت) قصد دارد حدود 20 درصد از کارکنان خود را در روزهای آینده اخراج کند.

طبق گزارش ها، این شرکت "در چند هفته گذشته" در حال برنامه ریزی برای اخراج کارکنان بوده است. منابع آگاه گفتند که برخی از بخش ها بیش از سایرین تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

یکی از دپارتمان هایی که بیشترین اخراج را دارد، برنامه ها و بازی های کوچک برای اسنپ چت است. کسانی که در بخش سخت افزار که مسئولیت عینک های عینک AR را بر عهده دارند نیز به شدت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. اسنپ ​​در حال حاضر بیش از 6400 کارمند دارد. اگر 20 درصد اخراج را در نظر بگیریم، به این معنی است که شرکت بیش از 1000 کارمند خود را از دست خواهد داد.

 

جای تعجب نیست که این شرکت از اظهار نظر در مورد اخراج کارکنان خودداری کرد. اما همانطور که در این گزارش اشاره شده است، اخراج کارکنان تعجب آور نیست. اسنپ ​​چت تعداد زیادی کارمند را در طول این همه گیری استخدام کرد. با این حال، از ابتدای سال 2022، شرکت اسنپ حدود 80 درصد از ارزش خود را در قیمت سهام از دست داده است و در سال گذشته، این شرکت درآمد کمتر از حد انتظار را گزارش کرد.

اپل باعث ضرر اسنپ شده است

یکی از دلایلی که شرکت اسنپ ضرر کرده است اپل است. ایوان اشپیگل مدیر عامل این شرکت، ، سال گذشته فاش کرد که آخرین تغییرات در سیاست‌های حفظ حریم خصوصی iOS، تبلیغ شرکای خود را در برنامه iOS اسنپ چت سخت‌تر کرده است. این البته باعث کاهش سود تبلیغاتی شرکت شد.

شرکت اسنپ همچنین سرمایه‌گذاری زیادی روی سخت‌افزار خود انجام داده بود که شامل Spectacles و پهپاد دوربین Pixy می‌شود. با این حال، Spectacles هرگز به یک موفقیت تبدیل نشد و Pixy به تازگی پس از فروش تنها برای چند ماه لغو شد. با توجه به اینکه اپل در آستانه ورود به بازار AR/VR است، ممکن است اوضاع برای سخت‌افزار اسنپ چت سخت‌تر شود.

با این وجود، پایگاه کاربران اسنپ چت به شدت در حال رشد بوده است. این پلتفرم اکنون بیش از 347 میلیون کاربر روزانه دارد که بیشتر از توییتر است.

برچسب ها: اسنپ اخراج اپل
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی