کد خبر: ۳۰۳۵۲
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰

سونی اکسپریا 5 مارک 4 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما معرفی شد

امروز شرکت سونی از اسمارت‌فون جدید خود موسوم به اکسپریا 5 مارک 4 رونمایی کرد و بدین‌ترتیب خانواده هندست‌های غول ژاپنی در سال 2022 تکمیل شد. سونی برای این اسمارت‌فون کماکان قامت کوچک سری اکسپریا 5 را حفظ کرده است؛ اما برخی ویژگی‌های یک گوشی بزرگ را به آن افزوده و قیمت‌گذاری یک گجت بزرگ را برای آن در نظر گرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، اکسپریا 5 مارک 4 از جنبه فیزیکی تقریبا هم اندازه با اکسپریا 5 مارک 3 است. به بیان دقیق‌تر هندست جدید حتی در مقایسه با مدل نسل قبلی خود یک میلی‌متر باریک‌تر و کوتاه‌تر است؛ اما در عین‌حال وزن آن 4 گرم افزایش یافته است. اکسپریا 5 مارک 4 با محوریت یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد مجهز به رزولوشن 1080×2520 پیکسل و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی روانه بازار می‌شود. همچنین میزان روشنایی نمایشگر جدید در مقایسه با پنل نسل قبلی 50 درصد افزایش یافته است.

سونی علیرغم عدم تغییر اندازه هندست موفق به ارتقاء 10 درصدی ظرفیت باتری آن شده است. در نتیجه ظرفیت باتری اکسپریا 5 مارک 4 با مدل‌های اکسپریا 1 مارک 4 و اکسپریا 10 مارک 4 برابری نموده و به 5000 میلی‌آمپرساعت رسیده است. این پدیده احتمالا موجب خواهد شد تا اکسپریا 5 مارک 4 به یکی از بهترین هندست‌ها از نظر شارژدهی باتری در کلاس قیمتی خود تبدیل شود.

بر اساس اعلام سونی در صورت استفاده کاربران از شارژر 30 واتی با فناوری پاور دلیوری، شارژ باتری اکسپریا 5 مارک 4 ظرف مدت تنها 30 دقیقه تا 50 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین کمپانی ادعا می‌کند که این هندست تا 3 سال سلامت باتری خود را حفظ خواهد کرد. با این‌حال کاربران بایستی آداپتور شارژر یا حتی کابل USB را به‌طور مجزا خریداری نمایند؛ چرا که اکنون سونی تمامی اجزای پلاستیکی را از جعبه خرده فروشی بسیار جمع‌وجور گوشی حذف کرده است. نکته مثبت اینکه اکسپریا 5 مارک 4 برای نخستین بار در خانواده اکسپریا 5 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 رسما معرفی شد

سونی اکسپریا 5 مارک 4 در مدل‌های رنگی مشکی، سفید و سبز

سونی برای طراحی سیستم دوربین اکسپریا 5 مارک 4 رویکردی متعارف را در پیش گرفته است. این سیستم از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اول مجهز به یک لنز فوق‌عریض 16 میلی‌متری و سنسور 1/2.5 اینچی است. دوربین دوم از نوع عریض مجهز به یک لنز 24 میلی‌متری، سنسور 1/1.7 اینچی و پیکسل‌های 1.8 میکرونی است. نهایتا ماژول سوم نیز یک دوربین تله‌فوتو 60 میلی‌متری با سنسور 1/3.5 اینچی است. دوربین پریسکوپی با بزرگنمایی متغیر 3 الی 4.4 برابری حذف شده و در عوض امسال از یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2.5 برابری استفاده شده است.

هر 3 لنز دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند؛ در حالی‌که لنزهای واید و تله‌فوتو از قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. هر 3 سنسور دارای قابلیت ضبط سریع با سرعت 120 فریم برثانیه هستند. به لطف اضافه شدن قابلیت تجزیه و تحلیل فاصله با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، سونی قابلیت‌های فوکوس خودکار چشمی و ردیابی بلادرنگ را از مجموعه دوربین‌های خود به دوربین‌های اصلی اکسپریا 5 مارک 4 آورده است. دوربین سلفی نیز ارتقاء یافته و اکنون از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه بزرگ‌تر 1/2.9 اینچی بهره می‌گیرد. این دوربین مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اکسپریا 1 مارک 4 بوده و از یک لنز 24 میلی‌متری با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 رسما معرفی شد

سونی اکسپریا 5 مارک 4 با باتری بزرگ‌تر و فناوری شارژ بی‌سیم روانه بازار می‌‌شود

توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود. بعلاوه اکسپریا 5 مارک 4 مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. سونی آخرین تولیدکننده‌ای است که کماکان این قابلیت‌ها را در اسمارت‌فون‌های ممتاز خود نیز ارائه می‌دهد.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 رسما معرفی شد

از جنبه امکانات صوتی نیز این اسمارت‌فون مجهز به اسپیکرهای استریو جدید فول استیج و برخی ترفندهای صوتی داخلی نظیر فناوری دالبی اتموس، Hi-Res Audio، DSEE Ultimate و 360Reality Audio است. اکسپریا 5 مارک 4 دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و هر 2 پنل جلویی و پشتی آن با روکشی از جنس گوریلا گلس Victus پوشانده شده است. این اسمارت‌فون با قیمت‌‌گذاری 1049 یورویی و 3 گزینه رنگی مشکی، سفید و سبز در اواسط ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی