کد خبر: ۳۰۴۵۸
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

رونمایی از دو چیپست جدید توسط کوالکام

کوالکام از دو چیپست جدید اسنپدراگون 4 و 6 نسل 1برای گوشی های مقرون به صرفه رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، کوالکام با چیپست‌های بیشتر برای گوشی‌های هوشمند، اسنپدراگون 4 نسل 1 و اسنپدراگون 6 نسل 1، دوباره خبرساز است.

چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 نوید عملکرد چشمگیر، ویژگی های عکاسی پیشرفته، همراه با ویژگی های ارتباطی بهبود یافته را می دهد.

علاوه بر این، اسنپدراگون 4 نسل 1 دارای یک ISP سه گانه و به اصطلاح "کاهش نویز چند فریم" برای عکس های واضح و دقیق است. این چیپست از دوربین‌هایی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند تا 108 مگاپیکسل عکس بگیرند و مودم Snapdragon X51 5G را برای سرعت بالای دانلود 5G با حداکثر سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه دارد.

تا آنجا که چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 پیش می رود، این نوید ارائه ویژگی های بازی را می دهد که در مقایسه با چیپست 5G اسنپدراگون 695 تا 35 درصد رندر گرافیکی سریع تر و تا 40 درصد پردازش سریع تر ارائه می دهد. همچنین دارای مودم Snapdragon X62 5G است که امکان پشتیبانی از اتصال برای حداکثر سرعت دانلود  2.9Gbps ​​را فراهم می کند. اگر سخت‌افزار دوربین اجازه دهد، گوشی‌های مجهز به این چیپست می‌توانند تا 108 مگاپیکسل عکس بگیرند و با پشتیبانی HDR فیلم بگیرند.

طبق گفته کوالکام، انتظار می رود اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون 6 نسل 1 در سه ماهه اول 2023 وارد بازار شود، در حالی که دستگاه های اسنپدراگون 4 نسل 1 بسیار زودتر، یعنی در سه ماهه سوم 2022 به صورت تجاری در دسترس خواهند بود. موتورولا و iQOO قبلاً تأیید کرده اند که تلفن های مجهز با این چیپست ها را روانه بازار خواهند کرد.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی