کد خبر: ۳۰۵۴۵
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

ارتقاء اساسی در بلاکچین اتریوم

بلاکچین اتریوم برای کاهش مصرف انرژی تحت ارتقاء اساسی قرار می گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»،  به‌روزرسانی نرم‌افزاری با هدف کاهش مصرف انرژی در مورد بلاکچین اتریوم در این هفته اتفاق می افتد، اقدامی که طرفداران می‌گویند ممکن است استفاده از این فناوری را گسترش داده و از قیمت توکن اتر حمایت کند.

این ارتقا که با نام « Merge » شناخته می‌شود، تغییری اساسی در نحوه انجام تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم و ایجاد توکن‌های اتر ایجاد می‌کند. به گفته بنیاد اتریوم، سازمانی که به عنوان سخنگوی شبکه عمل می کند، سیستم جدید 99.95 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

زمان دقیق ادغام نامشخص است، اما گوگل و سایر سایت‌هایی که بلاکچین را ردیابی می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنند که این ادغام در ساعات اولیه 15 سپتامبر انجام شود. این رویداد قبلا چندین بار به تعویق افتاده است.

بر اساس اطلاعات سایت CoinGecko، اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین است که ارزش بازار آن حدود 200 میلیارد دلار است. بر اساس داده‌های CoinMetrics، روزانه حدود 1 تا 1.5 میلیون تراکنش در بلاک چین اتریوم وجود دارد، در حالی که بیت‌کوین 200000 تا 300000 تراکنش دارد.

قیمت کریپتو در اوایل سال جاری سقوط کرد زیرا رکود گسترده تر در بازارهای مالی سرمایه گذاران را واداشت تا دارایی های پرخطر را کنار بگذارند. اتر از اواخر ژوئن پیش از ادغام حدود 65 درصد افزایش یافته است، در حالی که بیت کوین تغییر کمی داشته است.

استفاده بالای انرژی از فناوری رمزنگاری و بلاکچین انتقاد برخی از سرمایه گذاران و فعالان محیط زیست را برانگیخته است.

برای طرفداران، ارتقای صرفه جویی در انرژی نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در رقابت برای تبدیل شدن به برترین بلاکچین است.

اتریوم به زنجیره بلوکی منتخب برای عملکردهای مختلف در دنیای مالی غیرمتمرکز تبدیل شده است، از جمله قراردادهای هوشمند و پروژه‌هایی که شامل توکن‌هایی هستند که دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه را نشان می‌دهند.

حامیان اتریوم می گویند که این فناوری اساس یک سیستم مالی جدید را تشکیل می دهد، که در آن پول و دارایی ها می توانند در قالب توکن های رمزنگاری بدون نیاز به ارائه دهندگان خدمات مالی سنتی معامله شوند.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی