کد خبر: ۳۰۵۴۸
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

هوآوی تحریم‌های آمریکا را با رقیب چینی دور می‌زند

هوآوی اولین گوشی هوشمند خود را با قابلیت اتصال به رقیب چینی GPS، برای مقابله با تحریم‌های آمریکا عرضه کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، هوآوی پرچمدار Mate ۵۰ را بدون اتصال به اینترنت ۵G در چین به دلیل تحریم‌های آمریکا که از اجزای اصلی آن جدا شده است، عرضه کرد.

هوآوی ادعا می‌کند این اولین گوشی هوشمندی است که برای عموم عرضه شده است که می‌تواند به Beidou چین، رقیب سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، متصل شود.

هوآوی همچنین خودروی الکتریکی AITO M۵ را با همکاری خودروساز چینی Seres روانه بازار کرد، زیرا به صنعت خودرو به عنوان یک مسیر جدید برای رشد نگاه می‌کند، این در حالی است که این شرکت پس از تحریم‌های آمریکا که تجارت تلفن همراه آن را فلج کرد، به دنبال حفظ بازار تلفن همراه است.

این غول فناوری چینی در کنار تبلت MatePad Pro و ساعت هوشمند Watch GT ۳ Pro از گوشی هوشمند Mate ۵۰ رونمایی کرد. میت ۵۰ هوآوی دارای یک دوربین به روز شده با ۴ لنز است که به صورت دایره‌ای در پشت چیده شده‌اند. این گوشی همچنین هارمونی ۳.۰ را اجرا می‌کند، آخرین نسخه سیستم عامل خود توسعه یافته هوآوی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ پس از قطع استفاده از نرم افزار اندروید گوگل به دلیل تحریم‌های آمریکا منتشر شد.

میت ۵۰ همچنین پس از تحریم‌ها، تراشه کلیدی مورد نیاز برای این شرکت را قطع کرد، به شبکه‌های فوق سریع ۵G متصل نیست. در عوض تلفن به شبکه‌های نسل قبلی ۴G متصل می‌شود.

با این حال، هوآوی ادعا می‌کند این اولین گوشی هوشمندی است که برای عموم عرضه شده است که می‌تواند به شبکه ماهواره‌ای Beidou چین متصل شود. Beidou در سال ۲۰۲۰ تکمیل شد و رقیب سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شود.

اتصال به Beidou به این معنی است که کاربران همچنان می‌توانند پیام ارسال کنند حتی زمانی که اتصال به یک شبکه تلفن همراه زمینی را قطع می‌کنند، به عنوان مثال، اگر در یک منطقه دور افتاده باشند.

میت ۵۰ هفته گذشته در چین پیش فروش شد که قیمت اولیه آن ۴۹۹۹ یوان (۷۱۸ دلار) است. هواوی در تلاش است تا پس از تحریم‌های آمریکا، ارتباط خود را در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ کند. هوآوی زمانی اولین شرکت کننده گوشی‌های هوشمند در جهان بود، اما اکنون سهم بسیار کمی از بازار را در اختیار دارد.

این شرکت امیدوار است که سایر محصولاتش مانند تبلت، ساعت هوشمند و سایر لوازم جانبی بتواند بخشی از این ضعف را جبران کند.

اما هوآوی که از طریق تجارت تجهیزات مخابراتی خود به شهرت رسید، در دو سال گذشته به حوزه‌های رشد جدیدی از جمله نرم‌افزار و رایانش ابری توجه کرده است.

منبع:باشگاه

برچسب ها: هواوی آمریکا چین
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی