کد خبر: ۳۰۵۸۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

عدم استقبال از عرضه شاهین در بورس کالا؛ بازار سرد پرچمدار سایپا

روز سه شنبه ۲۰۰ دستگاه شاهین در بورس کالا با قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفت که حدود ۵۰ میلیون تومان کمتر از قیمت واقعی این محصول در بازار آزاد بود، اما با توجه به لزوم پرداخت مالیات و اختلاف قیمت ناچیز بین رقم کارخانه و بازار، استقبالی چندانی از عرضه این خودروها صورت نگرفت و در نهایت خودروها با قیمت اعلامی کارخانه (بدون رقابت برای افزایش بها) به فروش رسیدند.

به گزارش «نبض فناوری»، براساس اطلاعات رصد بازار، شاهین در نمایندگی‌ها با قیمت ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۳۵۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

خریداران خودرو از بورس کالا، ملزم به پرداخت هزینه‌های متعددی هستند تا بتوانند محصول موردنظر را از نمایندگی تحویل بگیرند. این هزینه‌ها شامل واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۱ درصد مالیات حمل و نقل، ۲ درصد مالیات شماره‌گذاری برچسب انرژی و همین‌طور واریز مبلغی حدود ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان می‌شود که در واقع ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان آن مربوط به بیمه شخص ثالث و باقی به خدمات مربوط به پلاک گذاری (حدود ۳۹۰ هزار تومان) اختصاص می‌یابد. همچنین میزان پیش دریافت خرید محصول شاهین ۱۰ از بورس کالا، درصد بوده است.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: بورس شاهین خودرو
ارسال نظرات
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی