کد خبر: ۳۰۶۰۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

ادوبی استارتاپ فیگما را در معامله‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار خریداری کرد

شرکت Adobe اعلام کرد که پلتفرم طراحی فیگما (Figma) که بیشتر برای طراحی رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد را تصاحب می‌کند.

به گزارش«نبض فناوری»ادوبی اعلام کرد فیگما (Figma)، پلتفرم طراحی محبوب را در معامله‌ای با قیمت حدود 20 میلیارد دلار نقد و سهام خریداری می‌کند. Figma که در زمینه طراحی رابط کاربری (UI) مورد استفاده قرار می‌گیرد در طول چند سال گذشته با ابزار ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD) این شرکت رقابت شدیدی داشته و باید دید ادوبی در آینده چه برنامه‌هایی برای آن دارد.

فیگما اولین بار 10 سال پیش توسط «دیلن فیلد» و «ایوان والاس» تاسیس شد و در سال‌های اخیر به پلتفرم طراحی مشترک بسیاری از کسب‌و‌کارهای جهان تبدیل شده است. هزاران طراح و توسعه‌دهنده در شرکت‌های مختلف جهان از جمله مایکروسافت برای کارهای خود به آن وابسته هستند.

ادوبی اکنون قصد دارد تا جامعه خود را با Figma ترکیب کند و احتمالا در آینده محصولات و خدمات آن را به Adobe Creative Suite اضافه خواهد کرد.

فیگما به فعالیت مستقل خود ادامه می‌دهد

تا آن زمان، Figma بدون تغییر باقی خواهد ماند. فیلد، به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فیگما در وبلاگ آن توضیح می‌دهد:«ما قصد داریم فعالیت‌های Figma را به همان روش سابق ادامه دهیم - به کاری ادامه می‌دهیم که معتقدیم برای جامعه، فرهنگ و کسب‌و‌کار ما بهترین است. Adobe عمیقا متعهد است که Figma را مستقل نگه دارد.»

فیلد به عنوان مدیرعامل Figma به کار خود ادامه خواهد داد و گزارش‌های مربوط را به «دیوید وادهوانی»، رئیس ادوبی اعلام می‌کند.

Figma همچنین قصد دارد تا از تخصص ادوبی در زمینه‌های طراحی سه‌بعدی، ویدیو، وکتور، تصویربرداری و فونت‌ها استفاده کند تا طراحی محصول در محیط وب خود را تا حد زیادی بهبود بخشد. فیلد در این زمینه می‌گوید که این شرکت ترکیبی از «ابزارها و فضاهای جدید را برای توانمندسازی مشتریان و به‌منظور طراحی سریع‌تر و آسان‌تر محصولات ایجاد خواهد کرد».

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
محصولاتی که خانه را نانویی می‌کند چگونه خانه نانویی بسازیم؟
به دلیل محتوای سواستفاده از کودکان؛ شرکت‌های بزرگ از آگهی دادن به توئیتر انصراف دادند
وبگردی