کد خبر: ۳۰۷۶۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

وجود سیستمی دقیق تر برای گلکسی اس23 سامسونگ

سری گلکسی اس 23 سامسونگ می تواند شامل سیستم تشخیص چهره دقیق تر باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ در مارس 2021 یک درخواست ثبت اختراع را با سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره (KIPRIS) ثبت کرد.

درخواست ثبت اختراع در مورد استفاده از دو دوربین قرار داده شده در زیر نمایشگر برای ایجاد یک مدل سه بعدی بهتر از چهره کاربر بحث می کند.

هدف از تشخیص چهره ایمن ایجاد یک نقشه عمقی از چهره کاربر است. این امر مانع از آن می شود که یک هکر از عکس کاربر برای فریب سیستم جهت باز کردن قفل دستگاه استفاده کند. یک عکس مسطح و دو بعدی است؛ این به سیستم تشخیص چهره سه بعدی اجازه نمی دهد قفل دستگاه را باز کند. این پتنت بیان می‌کند که با استفاده از دو دوربین زیر نمایشگر، می‌توان نقشه عمق چهره را از دو زاویه مختلف تهیه کرد که در تئوری به تلفن اجازه می‌دهد تا نقشه عمق سه‌بعدی دقیق‌تری ایجاد کند. این می تواند تشخیص چهره را حتی امن تر کند.

طرح‌های موجود در درخواست ثبت اختراع سیستمی را نشان می‌دهد که مردمک‌های کاربر را برای افزایش امنیت اندازه‌گیری می‌کند؛ سری Galaxy S23 سامسونگ می‌تواند شامل این سیستم تشخیص چهره دقیق‌تر باشد.

طرح های موجود در درخواست ثبت اختراع نشان می دهد که سیستم اندازه گیری مردمک های کاربر را برای افزایش امنیت نشان می دهد.

این پتنت نشان می دهد که دو دوربین زیر نمایشگر تا حد امکان از یکدیگر فاصله دارند. ترسیم این سیستم نشان می دهد که یک دوربین در زیر نمایشگر نزدیک به پایین صفحه قرار می گیرد در حالی که دوربین دیگر در زیر نمایشگر نزدیک بالای صفحه نمایش قرار می گیرد. علاوه بر این، نقشه ها همچنین نشان می دهند که اندازه مردمک کاربر نیز می تواند به عنوان راهی برای تعیین شرایط نور هنگام ایجاد نقشه عمق اندازه گیری شود. این می تواند یک لایه امنیتی اضافی در برابر استفاده از ماسک ها و عکس ها برای فریب دادن سیستم تشخیص چهره جهت باز کردن قفل دستگاه ایجاد کند.

مانند هر پتنت و درخواست ثبت اختراع، هیچ تضمینی وجود ندارد که این سیستم تشخیص چهره بیومتریک توسط سامسونگ اجرا شود. اما مستندات نشان می دهد که این چیزی است که سامسونگ مدتی است روی آن کار کرده است. شاید این امکان برای شرکت وجود داشته باشد که این مورد را در سری گلکسی S23 آینده پیاده‌سازی کند.

انتظار می رود گلکسی اس 23 اولترا دارای سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی باشد که به طور انحصاری برای Ultra ساخته شده است. همچنین دارای نمایشگر M12 OLED است که توسط سامسونگ ساخته شده و در حال حاضر در آیفون 14 پرو مکس استفاده می شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی