کد خبر: ۳۰۸۲۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰

قیمت کارت گرافیک جدید اینتل مشخص شد

شرکت اینتل همزمان با رونمایی از نسل 13 پردازنده ها و برنامه Unison برای گوشی های هوشمند تاریخ و قیمت کارت گرافیک دسکتاپ Arc A770 را هم اعلام کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت اینتل از قیمت 329 دلاری برای کارت گرافیک پرچمدار خود (Arc A770 ) خبر داد البته این کارت گرافیک از کارت‌های گرافیک پرچمدار شرکت‌های انویدیا و AMD ضعیفتر است.

کارت گرافیک مذکور دارای دو نسخه است که حافظه های 8 و 16 گیگابایت را ارائه می دهند.که قیمت اعلام شده برای نسخه 8 گیگابایتی آن است. در حقیقت اینتل قیمت پایه این GPU را اعلام کرده و هنوز اطلاعاتی از نسخه لیمیتد ادیشن آن با 16 گیگابایت حافظه نداریم.

کارت گرافیک Arc A770 از XeSS هم پشتیبانی می‌کند؛ تکنیک و فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت شرکت اینتل است که تصاویر را بازسازی و کیفیت آن‌ها را بهبود می‌دهد.

قیمت کارت گرافیک اینتل Arc A770 در اکتبر 2022 برابر با قیمت کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 در ژانویه 2021 است. از این موضوع که بگذریم، به عملکرد آن‌ها می‌رسیم که طبق گفته اینتل، A770 عملکردش مشابه نماینده انویدیا یا کمی بهتر از آن است. البته برای بررسی ادعای اینتل، باید این کارت گرافیک جدید مورد آزمایش قرار بگیرد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که اگرچه اینتل در اول راه تولید گرافیک‌های مستقل قرار دارد، اما نزدیک به یک نسل از رقبایش عقب افتاده و البته بالاترین محصولش با کارت‌های گرافیک میان‌رده شرکت‌های دیگر رقابت می‌کند. این در حالی است که انویدیا به تازگی از RTX 40 رونمایی کرده؛ کارت‌های گرافیکی که قدرت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی‌شان دارند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی