کد خبر: ۳۰۸۳۴
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

رباتی که رکورد گینس را زد

ربات دونده Cassie در دوی 100 متر به رکورد جهانی گینس دست یافت.

به گزارش «نبض فناوری»، رباتی دوپا که با نام «Cassie» در شرکت Agility Robotics در دانشگاه ایالتی اورگان ساخته شده است، سریع‌ترین دوی 100 متر را انجام داد تا رکورد رسمی گینس را به دست آورد.

در حالی که در مقایسه با یوسین بولت (که دارای رکورد جهانی انسان با 9.58 ثانیه است)، زمان 24.73 ثانیه برای Cassie چشمگیر است، زیرا این اولین رباتی است که از یادگیری ماشین برای کنترل راه رفتن در زمین های بیرونی استفاده می کند. ا این ربات بدون دوربین یا حسگر خارجی کار می کند، به این معنی که Cassie کور عمل می کند.

دوین کراولی، دانشجوی فارغ التحصیل، که رهبری شاهکار گینس را برعهده داشت، در یک بیانیه خبری گفت: «ما در چند سال گذشته، با دویدن و همچنین بالا و پایین رفتن از پله ها، درک درستی برای دستیابی به این رکورد جهانی ایجاد کرده ایم. «رویکردهای یادگیری ماشین مدت‌هاست که برای تشخیص الگو استفاده می‌شود، مانند تشخیص تصویر، اما ایجاد رفتارهای کنترلی برای روبات‌ها جدید و متفاوت است.

Cassie بستری برای تحقیقات پیشگام در یادگیری ربات برای حرکت بوده است.  Cassie با تبدیل شدن به اولین رباتی که به سرعت می‌دوید، تاریخ ساز شد. تیم Boston Dynamics و Mabel یک ربات انسان نما ساختند که به عنوان سریع ترین ربات دوپا مجهز به زانو در جهان شناخته می شود.

برچسب ها: ربات گینس دونده
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی