کد خبر: ۳۰۸۶۸
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

تصاحب 7.6 درصد از سهام استون مارتین توسط خودروساز چینی

گروه هلدینگ جیلی 7.6 درصد از سهام شرکت خودروسازی لوکس بریتانیایی آستون مارتین را خریداری کرد و به تقویت سهم این شرکت چینی در برندهای لوکس و اروپایی کمک کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، جیلی که مالک لوتوس و بزرگترین سهامدار آن در Polestar و Volvo Cars است، در سال 2018 10 درصد سهام به ارزش 9 میلیارد دلار از دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) را در اختیار گرفت.

دانیل دونگ‌هوی لی، مدیرعامل گروه هلدینگ جیلی در بیانیه‌ای گفت که سوابق تثبیت‌شده و ارائه‌های فناوری این شرکت می‌تواند به موفقیت‌های آتی استون مارتین کمک کند. استون مارتین یا جیلی ارزش معامله را ارائه نکردند.

استون مارتین همچنین اعلام کرد که ۷۳۲ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی که مرسدس بنز و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان مشارکت داشتند، جذب کرده است. کنسرسیوم Yew Tree  نوزده درصد از استون مارتین را پس از افزایش حقوق در اختیار دارد. صندوق سرمایه گذاری عمومی با 18.7 درصد سهام شرکت به سهامدار اصلی جدید تبدیل شده است.

لارنس استرول، رئیس اجرایی، در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالم که این افزایش سرمایه تحول‌آفرین را با موفقیت به پایان رسانده‌ایم که به طور قابل‌توجهی موقعیت مالی ما را تقویت می‌کند و مسیر ما را برای مثبت شدن جریان نقدی آزاد پایدار افزایش می‌دهد.» ما همراه با Amedeo و تیم رهبری، کاملاً بر روی باز کردن پتانسیل ایجاد ارزش سهامداران مهم این برند عملکردی فوق‌العاده لوکس بریتانیا متمرکز هستیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی