کد خبر: ۳۰۸۸۹
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

رونمایی از ربات جدید تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در روز هوش مصنوعی تسلا 2022 برخی از محصولات شرکتش را به نمایش گذاشت.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات جدید تسلا مانند سال گذشته به شکل انسانی نبود که لباس ربات پوشیده باشد. در عوض، تسلا در دومین رویداد سالانه خود، یک ربات کارآمد را معرفی کرد (البته با کابل های باز و کمی لرزان).

ماسک گفت که نمونه اولیه نسل اول ربات که از آن بامبل C یاد کرد، به Optimus تبدیل خواهد شد. این ربات نهایی قادر خواهد بود به طور مؤثر راه برود و تعادل خود را حفظ کند، یک کیف 20 پوندی حمل کند، از ابزار استفاده کند و یک دستگیره دقیق برای ربات های کوچک داشته باشد. نمونه اولیه بامبل سی به بسته باتری 2.3 کیلووات ساعتی مجهز شده است که یکی از کارمندان تسلا می گوید "برای تقریبا یک روز کامل کار عالی است."

تسلا ربات دومی را به نمایش گذاشت که عملکردی مشابه بامبل سی نداشت، اما ظاهری شیک‌تر داشت. این ربات نمی توانست راه برود و توسط کارکنان روی صحنه آورده شد.

برخی از مشخصات این ربات از سال گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال، وزن ربات از 125 پوند به 160 پوند افزایش یافته است.

شاید جالب‌ترین بخش نمایش تسلا، استراتژی Autopilot آن بود. ابرکامپیوتر مورد استفاده در خودروهای تسلا نیز در ربات تسلا قرار دارد و تسلا در حال بهره برداری از سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده در سیستم کمک راننده پیشرفته Autopilot خود نیز برای این ربات است. ربات تسلا همچنین به اتصال بی‌سیم و همچنین پشتیبانی صوتی و ویژگی‌های امنیتی در سطح سخت‌افزار مجهز شده است که به گفته شرکت «برای محافظت از ربات و افراد اطراف ربات مهم است».

سوال بزرگ این است که آیا همه این کارایی‌ها، زمانی که در ربات ترکیب شوند، منجر به یک ربات مقیاس‌پذیر می‌شوند که کار می‌کند؟ البته، ماسک فکر می‌کند که این امکان پذیر است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اصغر
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
چی رو ببینیم . عکس در اندازه کوچک . بعد تیتر زدی ببنید
0
0
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی