کد خبر: ۳۰۹۰۰
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۵

نوآوری‌ها به یاری توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری خودروهای برقی می‌آید

طرح‌های نوآورانه و فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده که رونق طراحی و تولید خودروهای برقی را به همراه داشته باشد؛ حمایت می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، نسل جدیدی از خودروها که آلودگی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی زنند و تولید آنها می تواند در کنار پاسخ گویی به نیاز مشتریان و حفظ جان آنها از مخاطرات و تصادفات به دلیل به کارگیری سیستم‌های کمک راننده (ADAS) و اتصال پذیری خودروها؛ از جان طبیعت هم پاسداری می‌کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف گسترش ساخت این خودروها در کشور اقدام به حمایت از ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه ای کرده است که بتواند صنعت خودروسازی را در حرکت به سمت تولید این خودروها یاری کند.

همکاری مشترکی میان گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا که در نهایت به اتصال ایده های نوآورانه و طرح‌های فناورانه به صنعت خودروسازی و تولید خودروهای برقی منجر می شود.

برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده (۲) با همین هدف و برای رفع نیازهای فناورانه در زمینه «خودروهای برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت ها و تجهیزات آزمون خودروها» برنامه ریزی شده است. شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در این رویداد توانمندی های دانشی و تخصصی خود را برای رفع آنها عرضه کنند.

علاقه مندان تا 16 مهرماه سال 1401 مهلت دارند برای حضور در این رویداد ثبت نام و ایده‌های خود را عرضه کنند. رویدادی که 25 و 26 مهرماه در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار خواهد شد.

آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های شرکت های دانش بنیان و توانمند در صنعت خودرو هم در این رویداد به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی