کد خبر: ۳۰۹۲۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۲

بارورسازی موفق ابرها در چین با پهپادهای بزرگ

بر اساس گزارش شرکت صنعت هوانوردی چین، یک پهپاد بزرگ غیرنظامی اخیرا عملیات بارورسازی ابرها را در فلات چینگهای و منطقه تبت انجام داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، سی جی تی ان اعلام کرد، شرکت صنعت هوانوردی چین، یک پهپاد بزرگ غیرنظامی اخیرا عملیات بارورسازی ابرها را در فلات چینگهای و منطقه تبت انجام داده است.

شرکت مذکور تصریح کرده که پهپاد Wing Loong-2H ابرهای بارشی را شناسایی کرده و با موفقیت وظیفه بارش مصنوعی و افزایش بارش برف را بر فراز محدوده از پیش مشخص شده انجام داده است.

این عملیات با همکاری مشترک مرکز اصلاح آب و هوای اداره هواشناسی چین (CMA)، مرکز رصد هواشناسی ، شرکت صنعت هوانوردی چین و چند مجموعه دیگر انجام شده است.

این پهپاد بزرگ مجهز به دستگاه کاتالیزور برای افزایش بارش بوده و دستگاه تشخیص بارش ابر را برای مشاهده و ارائه داده‌هایی برای مطالعه در مورد ویژگی‌ها و ساختار ابرهای بارشی در فلات چینگهای و تبت و ذخیره اثرات افزایش بارش به همراه داشته است.

این مطالعه به تسهیل تحقیقات در مورد روند بارش ابرها در فلات چینگهای و تبت و ارتقای فناوری‌های مرتبط کمک می‌کند. این عملیات حدود پنج ساعت به طول انجامید و تخمین زده می‌شود روند افزایش بارش تا 15000 کیلومتر مربع را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی