کد خبر: ۳۰۹۳۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

استفاده یک استارت آپ از ضایعات پنل خورشیدی

این استارت آپ با Sunrun برای بازیافت و استفاده مجدد از میلیون ها پنل خورشیدی قدیمی همکاری می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، پنل های خورشیدی ممکن است مظهر سخت افزار سبز باشند، اما با پیشرفت فناوری و کنترل پنل های قدرتمندتر بازار، پنل های قدیمی تر به زباله های مضر تبدیل می شوند. اکنون یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا، SolarCycle، از این ضایعات با بازیافت اجزای پنل ها و فروش آنها برای سود استفاده می کند.

SolarCycle ادعا می کند که می تواند حدود 95 درصد از مواد با ارزش بالا مانند نقره، سیلیکون، مس و آلومینیوم را در صفحات خورشیدی به طور ارزان استخراج کند. سپس می توان آنها را تغییر کاربری داد یا به زنجیره تامین بازگرداند.

سووی شارما، مدیرعامل SolarCycle گفت: در ابتدا مواد را استخراج می کنیم و سپس آنها را به تامین کنندگان دیگری می فروشیم که از آنها برای محصولات جدید استفاده می کنند، اما در دراز مدت، ما بر روی انجام تحقیق و توسعه برای ساخت پنل های جدید از این پنل های قدیمی متمرکز هستیم. وی گفت ما از فناوری بسیار پیشرفته ای برای بازیافت پنل های خورشیدی استفاده می کنیم تا تمام مواد کلیدی را از این پنل ها استخراج کنیم.

شارما می‌گوید رقابت کمی در بازیافت خورشیدی وجود دارد، زیرا فناوری مربوط به آن عقب مانده و باعث شکاف در بازار شده است. آنچه در دسترس بود ابتدایی و گران بود؛ اما فناوری خورشیدی به سرعت در حال پیشرفت است و پنل‌های جدید را بسیار کارآمدتر و پنل‌های قدیمی‌تر را بسیار کمتر مفید می‌کند و تقاضا برای بازیافت را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر، ایالات متحده به تنهایی می تواند تا سال 2030 حدود 1 میلیون تن زباله پنل های خورشیدی را ببیند، زیرا مدل های قدیمی تر یا از کار می افتند یا با مدل های قوی تر جایگزین می شوند.

همکاری با Sunrun، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات خورشیدی در ایالات متحده، به این شرکت تقریبا یک ساله اجازه می دهد تا در مقیاس بزرگ بازیافت کند.

به گفته ریستاد انرژی، ارزش مواد قابل بازیافت از صفحات خورشیدی تا سال 2030 به بیش از 2.7 میلیارد دلار می رسد که در مقایسه با 170 میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی