کد خبر: ۳۰۹۳۸
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

هوش مصنوعی به جنگ سوسک ها می رود

دانشمندان از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن لیزر جهت کشتن سوسک ها استفاده کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، سه نفر از محققان دانشگاه هریوت وات، دانشگاه پل ساباتیر ​​و دانشگاه ساسکس یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز به لیزر ساخته اند که می تواند برای کشتن خودکار سوسک ها استفاده شود.

تلاش های زیادی برای ایجاد محصولاتی که برای کشتن سوسک ها طراحی شده اند، با درجات مختلف موفقیت انجام شده است. یکی از اشکالات جدی بیشتر این محصولات این است که حشره کش ها می توانند برای افراد و به طور کلی محیط زیست خطرناک باشند. در این تلاش جدید، محققان رویکرد کاملا جدیدی را برای این مشکل اتخاذ کرده‌اند (کشتن با پرتو لیزر).

دانشمندان دستگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کشتن پشه ها ساخته بودند. در این تلاش جدید، محققان دستگاه قبلی را برای تمرکز بر سوسک‌ها اصلاح کردند.

طراحی کاملا ساده بود. محققان کار خود را با یک Jetson Nano آغاز کردند: یک دستگاه الکترونیکی کوچک که نرم افزار یادگیری ماشین را اجرا می کند. آنها دو دوربین، یک گالوانومتر و یک لیزر قابل تنظیم اضافه کردند. گالوانومتر برای پذیرش داده ها از واحد هوش مصنوعی و استفاده از آنچه دریافت می کرد برای تغییر جهت لیزر استفاده می شد.

هنگامی که دستگاه ساخته شد، محققان دریافتند که دستگاه آنها می تواند سوسک ها را با دقت شناسایی و به آن ها شلیک کند. آنها می‌توانند در صورت ترجیح، سوسک را بیهوش کنند، که محققان خاطرنشان کردند که به طور کلی باعث می‌شود قربانی مسیر جهت خود را تغییر دهد. یا آنها می توانند لیزر را برای کشتن تنظیم کنند و این کار را انجام می دهد.

برچسب ها: سوسک هوش مصنوعی
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی