کد خبر: ۳۱۰۵۳
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۵

14 هزار و 268 محصول برای رفع نیازهای فناورانه کشور و اتصال به بازار عرضه شد

زیست بوم فناوری و نوآوری چند سالی است که میزبان محصولات و خدمات دانش بنیانی است بومی و مختص کشورمان که با بهره گیری از توان دانشی و تخصصی فناوران ایرانی به تولید رسیده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، این محصولات که بر مبنای نیازها و چالش های فناورانه تولید شده اند سال ها است که به بازار تقاضا عرضه می شوند و نیازهای کشور را بدون وابستگی به بازارهای جهانی مرتفع می کنند. محصولاتی در حوزه های مختلف فناورانه که صنایع را بی نیاز از واردات کرده اند و باکیفیت و کمیت بالای تولید می شوند.

کارگزاران فناوری هم که بازیگران اصلی اتصال بازار عرضه و تقاضا هستند؛ شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و رفع نیازهای فناورانه صنایع و دستگاه‌های دولتی و خصوصی با کمک محصولات تولیدی داخلی را فراهم می کنند.

بر همین اساس شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک کارگزاران خود توانسته زمینه مناسبی برای معرفی 14 هزار و 268 محصول فناورانه ایرانی در حوزه های مختلف سلامت، نفت، گاز و پتروشیمی، شهر هوشمند، کشاورزی و غیره را ایجاد کرده است تا متقاضیان با کمک این محصولات، نیازهای خود را رفع کنند.

«برد الکترونیکی اندازه‌گیری اکسیژن خون (برد OEM پالس اکسیمتر)»، «خشک کن و استریل کننده با فناوری مایکروویو»، «دستگاه ارت الکترونیکی (محافظ و دشارژ الکترونیکی)»، «پمپ سرنگی هوشمند»، «دستگاه تراش و فرز سی‌ان‌سی (میلترن)»، «جت پلاسمای اتمسفری»، «سیستم ضد سرقت کانفیادو (سیستم مدیریت هشدار یا سیستم امنیتی)»، «سامانه جامع مدیریت آموزش سریر»، «استارتاپ سیستم هوشمند تشخیص سوفل قلبی»، «سیستم عامل تشخیص و غربالگری گرفتگی عروق توسط سیگنال های حیاتی بدن»، «دستگاه شبیه ساز سنسورهای خودرو و تست سیم کشی» و غیره بخش کوچکی از محصولات عرضه شده در این پلتفرم است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی