کد خبر: ۳۱۰۶۱
|
۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

شکست اولین قدم شرکت های استخراج فضایی

همین چند سال پیش، به نظر می رسید که استخراج فضایی اجتناب ناپذیر است. تحلیلگران، رویاپردازان فناوری و حتی اخترفیزیکدان مشهور نیل دگراس تایسون پیش بینی کردند که استخراج فضایی یک تجارت بزرگ خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت‌های استخراج فضایی مانند Planetary Resources و Deep Space Industries با حمایت افرادی مانند گوگل لری پیج و اریک اشمیت، برای استفاده از سود پیش‌بینی‌شده، جمع شدند.

به زودی به سال 2022 می رسیم و هم منابع سیاره ای و هم صنایع فضایی عمیق توسط شرکت هایی خریداری شده اند که هیچ ارتباطی با کاوش فضایی ندارند. بشریت هنوز حتی یک سیارک را به صورت تجاری استخراج نکرده است.

استخراج فضایی یک کار بلند مدت است و سرمایه گذاران لزوما حوصله حمایت از آن را ندارند.

اگر امروز مجبور بودیم یک وسیله نقلیه استخراج سیارک در مقیاس کامل بسازیم، برای انجام این کار با استفاده از فرآیندهای تجاری به چند صد میلیون دلار نیاز داشتیم. جوئل سرسل، رئیس و مدیر عامل شرکت TransAstra می‌گوید، متقاعد کردن جامعه سرمایه‌گذاری که کار درستی است، دشوار است.

در اقتصاد امروز و در اقتصاد آینده نزدیک، در چند سال آینده، منطقی نیست که به دنبال فلزات گرانبها در سیارک ها برویم. سرسل می گوید و دلیل آن این است که هزینه رفت و آمد به سیارک ها آنقدر زیاد است که ارزش آن از هر چیزی که از سیارک ها استفاده می کنید بسیار بیشتر است.

این امر سرسل را از تلاش برای استخراج کیهان منصرف نکرده است. TransAstra در ابتدا بر روی استخراج سیارک‌ها برای آب برای ساخت پیشران موشک تمرکز خواهد کرد اما سرسل می گوید که چنین ماموریتی هنوز دور از دسترس است.

از نظر جدول زمانی برای استخراج سیارک ها، برای ما، بزرگترین مشکل تامین مالی است. بنابراین بستگی به این دارد که چقدر سریع بتوانیم کسب و کار را در این سرمایه‌گذاری‌های دیگر گسترش دهیم و سپس سیستم‌های عامل تجربه مهندسی عملی را دریافت کنیم که همه اجزای یک سیستم استخراج سیارک را دارند. اما ما می‌توانیم یک ماموریت سیارکی را در بازه زمانی 5 تا 7 ساله انجام دهیم.

سرسل امیدوار است این سرمایه‌گذاری‌های دیگر آن را تا زمانی که کسب‌وکار استخراج سیارک خود را توسعه دهد، سرپا نگه دارند. ایده این است که از فناوری استفاده شود که در نهایت در ماموریت‌های استخراج سیارک TransAstra گنجانده می‌شود تا نیازهای موجود بازار را برآورده کند، مانند استفاده از یدک‌کش‌های فضایی برای رساندن ماهواره‌ها به مدار دقیق آنها و استفاده از ماهواره‌ها برای کمک به مدیریت ترافیک با شلوغ شدن فضا.

AstroForge شرکت دیگری است که معتقد است استخراج فضایی به واقعیت تبدیل خواهد شد. AstroForge که در سال 2022 توسط یک مهندس سابق اسپیس ایکس و یک مهندس سابق ویرجین گالاکتیک تأسیس شد، هنوز معتقد است که پولی برای استخراج سیارک‌ها برای فلزات گرانبها وجود دارد.

در زمین ما مقدار محدودی از عناصر خاکی کمیاب، به ویژه فلزات گروه پلاتین را داریم. اینها فلزات صنعتی هستند که در وسایل روزمره تلفن همراه، سرطان، داروها، مبدل های کاتالیزوری استفاده می شوند و ما در حال اتمام آنها هستیم.

AstroForge قصد دارد این فلزات را در فضا استخراج و تصفیه کند و سپس آنها را برای فروش به زمین بازگرداند.

برچسب ها: فضا استخراج
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی