کد خبر: ۳۱۰۸۵
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

سقوط سهام تراشه های چینی

سهام تراشه‌های چینی پس از درخواست ایالات متحده برای محدود کردن فناوری‌های پیشرفته، سقوط کردند.

سقوط سهام تراشه های چینی

به گزارش «نبض فناوری»، پس از اینکه ایالات متحده کنترل های صادراتی جدیدی را با هدف محدود کردن توانایی پکن برای تولید سیستم های نظامی پیشرفته اعلام کرد، سهام تراشه های چین کاهش یافت.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده (BIS) روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: قوانین فراگیر به این معنی است که شرکت‌ها اگر می‌خواهند نیمه‌رساناهای پیشرفته محاسباتی یا تجهیزات تولیدی مرتبط را به چین بفروشند، باید برای مجوز اقدام کنند.

این قوانین که از این ماه اجرایی می شود، تلاش های قبلی ایالات متحده برای محدود کردن دسترسی شرکت های چینی به فناوری های کلیدی را گسترش می دهد.

شایان ذکر است، این تغییرات همچنین بدین معناست که شرکت‌های خارجی در صورت استفاده از ابزارهای آمریکایی برای تولید تراشه‌های رده بالا برای فروش به چین، به مجوز نیاز خواهند داشت.

ایالات متحده اعلام کرده است که از 21 اکتبر تا آوریل سال آینده مجوز موقت اعطا می کند تا به مشاغل اجازه دهد برخی از محصولات با فناوری پیشرفته را در چین برای استفاده در خارج از کشور تولید کنند.

نیمه هادی Hua Hong حدود 9٪ کاهش یافت در حالی که Shanghai Fudan Microelectronics تا بعد از ظهر دوشنبه بیش از 20٪ سقوط کرد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی