کد خبر: ۳۱۰۸۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

نشت اطلاعاتی از آیفون آینده

اپل تا سال 2025 از مودم های کوالکام در آیفون ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، جف پو تحلیلگر اعلام کرده است که اپل ممکن است از مودم های اسنپدراگون 5G در سری آیفون 15/16 استفاده کند. پو می گوید اپل قصد دارد مودم های باند پایه Qualcomm Snapdragon 5G را در دو نسخه بعدی آیفون خود حفظ کند. اپل در حال توسعه مودم های 5G برای استفاده در آیفون است، اما بعید است تا قبل از سال 2025 در دسترس باشد.

جف پو یک تحلیلگر در شرکت Haitong International Securities مستقر در هنگ کنگ است. او این نکات را در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود بیان کرد و گفت که سری آیفون 15 و آیفون 16 به جای آن مودم های اسنپدراگون X70 و X75 را خواهند داشت. سری آیفون 14 که اخیراً منتشر شده است دارای باند پایه X65 5G است. اسنپدراگون X70 در فوریه گذشته معرفی شد و از سرعت دانلود تا 10 گیگابیت در ثانیه با 60 درصد بهبود در بهره وری انرژی پشتیبانی می کند.

X70 همچنین قابلیت های بهبود یافته هوش مصنوعی، افزایش میانگین سرعت، پوشش، کیفیت سیگنال و کاهش تاخیر را ارائه می دهد. X70 در سری آیفون 15 سال آینده استفاده خواهد شد در حالی که X75 در سری آیفون 16 2024 حضور خواهد داشت. اسنپدراگون X75 بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و نسبت به نسل های قبلی خود پیشرفت هایی را ارائه خواهد کرد.

کوالکام در حال حاضر تامین کننده انحصاری مودم های 5G برای آیفون ها است. پیش‌بینی‌های اولیه عرضه مودم 5G اپل در سال 2023 ممکن است به سمت بالا اصلاح شده باشد. غول فناوری بیش از یک میلیارد دلار برای خرید بخش مودم اینتل هزینه کرد. اپل همچنان در پیشرفت خود در توسعه مودم 5G خود ناامید است.

برچسب ها: اپل مودم کوالکوم
ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی