کد خبر: ۳۱۰۹۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۰

چربی خون بالا چه عوارضی دارد؟

چربی خون بالا منجر به بروز بسیاری از عوارض تهدیدکننده زندگی مانند سکته، درد قفسه سینه، حمله قلبی، فشار خون بالا، بیماری عروق محیطی، بیماری مزمن کلیوی و سنگ صفرا می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، کلسترول بالا باعث تجمع پلاک در عروق بدن و تصلب شرایین می‌شود. این بیماری می‌تواند سرعت جریان خون در عروق را محدود کند و حتی خطر بروز لخته‌های خون را افزایش می‌دهد. به همین دلیل چربی خون بالا منجر به بروز بسیاری از عوارض تهدیدکننده زندگی مانند سکته، درد قفسه سینه، حمله قلبی، فشار خون بالا، بیماری عروق محیطی، بیماری مزمن کلیوی و سنگ صفرا می‌شود.

چربی خون بالا معمولاً علائمی ایجاد می‌کند، با این وجود ممکن است کسانی که چربی خون خانوادگی یا ارثی دارند در اطراف چشم یا مفاصل تجمع زرد رنگ چربی را مشاهده می‌کنند. علائم آن ممکن است زمانی بروز پیدا کند که افزایش کلسترول آسیب قابل‌توجهی وارد کرده باشد و به صورت علائم بیماری قلبی مانند درد قفسه سینه، حالت تهوع، خشکی و تلخی دهان، سرگیجه و خستگی می‌شود.

حمله قلبی یا سکته مغزی ممکن است از دیگر عوارض ناشی از کلسترول کنترل‌نشده باشد، زیرا تجمع بیش از حد چربی در طول زمان باعث تجمع پلاک‌ها بر دیواره رگ‌های خونی می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به جریان خون ناپایدار در رگ‌ها شود و خطر بروز بیماری قلبی و سکته را تا حد زیادی افزایش دهد. پزشکان معمولاً در طی یک آزمایش خون یا به دنبال یک واقعی قلبی-عروقی مانند حمله قلبی یا سکته، چربی خون بالا را تشخیص می‌دهند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی