کد خبر: ۳۱۱۴۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

راه حل یک استارت آپ برای ذخیره انرژی

گرمای شدید ناشی از تغییرات اقلیمی استرس بیشتری را بر شبکه‌های برق کشور وارد می‌کند، بنابراین فناوری جدید اکنون برای کاهش این استرس در حال پیشرفت است.

راه حل یک استارت آپ برای ذخیره انرژی

 

گرمای شدید ناشی از تغییرات اقلیمی استرس بیشتری را بر شبکه‌های برق کشور وارد می‌کند، بنابراین فناوری جدید اکنون برای کاهش این استرس در حال پیشرفت است.

به گزارش «نبض فناوری»،یکی از گزینه‌ها شارژ خودرو به شبکه، V2G نام دارد که در آن یک وسیله نقلیه الکتریکی مانند یک باتری پشتیبان در مقیاس بزرگ عمل می‌کند. بنابراین یک اتوبوس مدرسه برقی با باتری پر انرژی می تواند به شبکه سوخت رسانی کند، دقیقاً مانند یک موفی که از تلفن همراه پشتیبان می گیرد.

استارتاپی به نام Synop نرم افزاری را برای بهینه سازی زمان، میزان انرژی و هزینه های این فناوری در مقیاس بزرگ ساخته است و اکنون در حال پیاده سازی آن با شرکت های خودروسازی ناوگان است. Synop به شارژرها، اتوبوس‌ها و شبکه‌ها متصل می‌شود، انبارهای خودرو و شارژرها را نظارت می‌کند تا ببیند چه زمانی استفاده از وسایل نقلیه به عنوان شارژر بهتر است.

صدها هزار اتوبوس مدرسه در ایالات متحده مورد نیاز است، حتی اگر بیشتر روز بیکار بنشینند. تبدیل باتری‌های برقی به باتری‌های پشتیبان شبکه، زندگی جدیدی به آن‌ها می دهد. اتوبوس‌ها می‌توانند یک شبه شارژ شوند (زمانی که استرس شبکه کمتر است و شارژ ارزان‌تر است) و سپس انرژی را در طول روز بازگرداند.

اندرو بلژد، یکی از بنیانگذاران سینوپ، گفت: «ما کمک کردیم تا 10 مگاوات ساعت انرژی را به شبکه بازگردانیم و این کار را هر روز در تمام طول تابستان انجام دادیم. در واقع این مربوط به شارژ کردن در زمانی است که ارزان است و پس از فروش انرژی در زمانی که سودمندتر است.

منبع این ذخیره‌سازی الکتریکی باتری است که قبلاً روی چرخ‌ها قرار دارد.این به شرکت‌های برق محلی کمک می‌کند تا تقاضا را برآورده کنند، اما همچنین درآمدی برای مناطق مدرسه ایجاد می‌کند و اتوبوس‌های برقی مدارس را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی