کد خبر: ۳۱۱۵۰
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

فراخوانی برای خلق آثار هنری دیجیتال بر پایه تصاویر ماهواره‌ای

سازمان فضایی ایران در راستای ترویج علوم فضایی فراخوانی را در زمینه خلق آثار هنری با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرد.

به گزارش«نبض فناوری»امروزه فناوری‌های نوین دیجیتال به ابزاری کارآمد برای خلق آثار هنری معاصر و هم‌خوان با زمانه و زیست هنرمند تبدیل شده‌اند و استفاده‌ از داده‌های پیرامون زندگی از امکاناتی است که رسانه‌های هنرهای جدید در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند. با رشد فناوری فضایی و دسترسی عمومی به تصاویر ماهواره‌ای، به عنوان تنها ابزار ثبت عمودنگر از ارتفاعی فراتر از دسترسی‌های معمول، نه تنها خود می‌تواند به عنوان ابزار فراسوی نگاه انسان، دستمایه خلق آثاری بدیع و هنری باشد بلکه بر پایه این تصاویر و استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال، هنرمندان می‌توانند آثاری نو، خلاقانه و بدیع خلق کنند.

از این رو، سازمان فضایی ایران در راستای مسئولیت ترویجی و اطلاع‌رسانی خود و با هدف پیوند جریانات هنری با فناوری‌های نوین، استفاده از ذوق و قریحه هنری برای خلق آثاری نو و بدیع و استفاده از این ابزار پرنفوذ و تاثیرگذار در میان اقشار مختلف جامعه، مسابقه خلق آثار هنری دیجیتال بر پایه تصاویر ماهواره‌ای را برگزار می‌کند.

شرکت در این مسابقه برای همه‌ هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است و محدودیت سنی ندارد و استفاده از تکنیک و شیوه‌ خلق آثار، آزاد است و هنرمندان می‌توانند از تمام ابزارهای ویرایشی بدون محدودیت استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی در نحوه ارائه اثر دیجیتال (عکس، فیلم، تصویر متحرک و ...) وجود ندارد.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ۵ اثر هنری در این مسابقه شرکت کند و حجم هر فایل ارسالی حداقل یک و حداکثر ۶ مگابایت و در قالب jpg و png و GIF تعیین شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، تصاویر ارسالی مورد ارزیابی هیات داوران قرار خواهند گرفت و از ۵ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان تا ۳۰ دی ماه سال جاری مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کنند. اعلام نتایج نهایی ۱۴ بهمن ماه تعیین شده است.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی