کد خبر: ۳۱۱۸۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰
بر اساس اسناد متا:

متاورس در مورد هدف خود شکست خورده است

گزارش می‌گوید اسناد متا نشان می‌دهند که متاورس اصلی کاربران را از دست می‌دهد و از اهداف کوتاه می‌آید.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق اسناد داخلی بررسی شده توسط وال استریت ژورنال، Horizon Worlds، متاورس شاخص متا برای مصرف کنندگان، در برآورده کردن انتظارات عملکرد داخلی شکست خورده است.

متا در ابتدا قصد داشت تا پایان سال به 500000 کاربر فعال ماهانه در Horizon Worlds برسد، اما بر اساس این گزارش، رقم فعلی کمتر از 200000 است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال که اسناد داخلی شرکت را بررسی کرده است، متاورس شاخص برای مصرف کنندگان، در برآورده کردن انتظارات عملکرد داخلی شکست خورده است.

متا در ابتدا قصد داشت تا پایان سال به 500000 کاربر فعال ماهانه در Horizon Worlds برسد، اما بر اساس این گزارش، رقم فعلی کمتر از 200000 است. علاوه بر این، ژورنال گفت که اسناد نشان می دهد که اکثر کاربران پس از اولین ماه استفاده از پلتفرم به Horizon بازنگشتند و تعداد کاربران از بهار به طور پیوسته کاهش یافته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که سهام شرکت و تعداد کاربران کاهش می یابد و تبلیغ کنندگان هزینه های خود را کاهش می دهند. سهام متا در سال جاری تاکنون 62 درصد کاهش یافته است.

متا سال گذشته از فیس بوک تغییر نام داد تا جاه طلبی های شرکت را فراتر از رسانه های اجتماعی منعکس کند. مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت به طور خاص به ساخت متاورس علاقه مند بوده است، دنیایی مجازی که به کاربران اجازه می دهد با هم کار و بازی کنند.

در نتیجه، متا Horizon Worlds را ایجاد کرد که شبکه ای از فضاهای مجازی است که در آن کاربران می توانند به عنوان آواتار با یکدیگر درگیر شوند. افراد می توانند از طریق هدست های واقعیت مجازی Meta's Quest به Horizon دسترسی داشته باشند.

زاکربرگ در تلاشی برای ایجاد هیجان در مورد متاورس، از جدیدترین هدست واقعیت مجازی شرکتش با نام Meta Quest Pro در کنفرانس Meta's Connect سه شنبه رونمایی کرد. قیمت این دستگاه 1500 دلار است و دارای فناوری های جدیدی مانند تراشه کامپیوتری پیشرفته اسنپدراگون موبایل است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی