کد خبر: ۳۱۲۲۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹

همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری توسعه می‌یابد

به‌منظور همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری و تقویت آن، پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به موضوع تقویت همکاری بین‌المللی توجه شده است، موضوع همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های فناوری و نوآوری یکی از اولویت‌های کشور است و همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته نیز این هدف را دنبال می‌کنند و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای به این بخش می‌دهند.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمد که وزارت موظف است در راستای همکاری بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری و با اولویت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع، معدن و کشاورزی ایران نسبت به راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران اقدام کند.

پارک‌های علم و فناوری یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شوند که با حمایت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به رشد و توسعۀ اقتصادی کشور کمک می‌کند. پارک علم و فناوری حلقۀ اتصال مراکز علمی پژوهشی با کارآفرینی است و افراد زیادی در این بستر به تولید علم و ایده پردازی مشغول‌ هستند. در پارک علم و فناوری علاوه بر فضای کاری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، امکانات متنوعی برای توسعۀ فناوری و تبدیل علم به تولید موجود است.

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به بهره‌گیری از توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها برای رفع چالش‌ها، رشد و پیشرفت بسیار اهمیت داده شده است و نهادهای مربوطه موظف به استفاده از پتانسیل‌های موجود شده‌اند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی